آلمان و فرانسه به دنبال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه

به گزارش مجله گیلاسفا، آلمان و فرانسه اعلام کردند که پیشنهاد اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه در ارتباط با پرونده ناوالنی را به همتایان اروپایی خود ارائه می دهند.

آلمان و فرانسه به دنبال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ، آلمان و فرانسه درصدد اعمال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه هستند.

هایکو ماس و ژان ایو لودریان، وزرای خارجه آلمان و فرانسه طی بیانیه ای مشترک، روسیه را مسئول مسمومیت ناوالنی عنوان کردند.

در این بیانیه آمده است: کشور های اروپایی بار ها از روسیه خواهان شفاف سازی درباره مسمومیت الکسی ناوالنی در خاک این کشور شده اند، اما تا به امروز شرح معتبری از سوی مسکو در این باره ارائه نشده است.

لودریان و ماس اعلام نموده اند که پیشنهاد تحریم اشخاصی که مسئول مسمومیت ناوالنی هستند را به همتایان اروپایی خود ارائه خواهند داد.

الکسی ناوالنی ماه گذشته در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش ها حاکی از مسمومیت ناوالنی است.

مسکو اتهام زنی اروپا درباره نقش روسیه در مسمومیت ناوالنی را شدیدا رد نموده است. هفته گذشته نیز سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه موسوم به (SVR) بیان کرد الکسی ناوالنی هنگام خروج از روسیه به مقصد آلمان، هیچ سمی در بدن خود نداشته است. به تازگی خبر رسیده که تحقیقات کشور روسیه درباره پرونده این منتقد دولت شروع شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه بیان کرد: پزشکان هیچ اثری از مواد شیمیایی در نمونه های ناوالنی پیدا ننموده و این را صادقانه اعلام نموده اند. اما من می خواهم توجه شما را جلب کنم به این واقعیت که بیمارستان شاریته همچنین هیچ ماده سمی در آزمایش های خود پیدا ننموده است. ما هنوز نمی دانیم آیا فرانسوی ها و سوئدی ها این آزمایش ها را خودشان انجام داده اند، یا آلمانی ها آن ها را به سادگی به آنان داده اند. این مسئله ما را بسیار نگران نموده است. ما می خواهیم حقیقت را پیدا کنیم و به دنبال آن خواهیم بود.

لاوروف گفت: مسکو تردیدی ندارد که اتحادیه اروپا کوشش خواهد نمود تا در رابطه با پرونده ناوالنی، با تحریم های جدیدی بر مبنای نقض استفاده از سلاح های شیمیایی، روسیه را هدف قرار دهد. او اظهار داشت آن ها برای اجرای این کار نیازی به هیچ مبنای واقعی یا بحث گسترده ای از سوی همه طرف های متهم به مشارکت ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 180

به "آلمان و فرانسه به دنبال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان و فرانسه به دنبال تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید