اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری از طریق سامانه کارا

به گزارش مجله گیلاسفا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری از طریق سامانه کارا صورت می پذیرد.

اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری از طریق سامانه کارا

داستان چیست؟

هما خورشیدی، معاون گردشگری استان یزد اظهار کرد: این تسهیلات گردشگری شامل حال افرادی که مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و دستورالعمل پرداخت تسهیلات به فعالیت ها و واحدهای کسب و کار بیشتر آسیب دیده در حوزه گردشگری دریافت کرده اند نیز می شود.

وی اضافه کرد: در پی ابلاغ حمایت دولت در اعطای تسهیلات بنگاه محور به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده حوزه گردشگری، ثبت نام متقاضیان و فعالان صنعت گردشگری استان یزد از طریق سامانه کارا در حال انجام است.

این مسئول در خصوص این مرحله از تسهیلات حمایتی دولت برای تاسیسات و فعالین گردشگری که قبلا در سامانه جامع آمار و اطلاعات وزارت متبوع و سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به درج مشخصات اقدام کرده اند، گفت: آن ها می توانند از طریق سامانه کارا درخواست تسهیلات را ارائه و از طریق بانکهای عامل نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی مهلت تنفس تسهیلات بنگاه محور را تا اردیبهشت 1400 و با نرخ 12 درصد بیان نمود و اظهار کرد: تسهیلات مذکور با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره واحدها مشخص شده و از حداقل 16 میلیون تومان تا 900 میلیون تومان متغیر خواهد بود که در سامانه هنگام ثبت نام به متقاضی اعلام خواهد شد.

خورشیدی شرح داد: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول پیروز به اخذ تسهیلات اشتغال محور شده اند، در این مرحله صرفا می توانند نسبت به دریافت مابه التفاوت مبلغ تسهیلات مصوب اقدام کنند.

وی در خصوص این تسهیلات شرح داد: در مرحله اول اعطای تسهیلات بیش از 100 واحد یا فعال گردشگری سطح استان با میزان اشتغال 590 نفر، پیروز به اخذ تسهیلات با مبلغ بیش از 86 میلیارد ریال از طریق سامانه کارا شده و تسهیلات خود را به طور کامل دریافت کرده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد ادامه داد: البته بیشترین دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال محور به ترتیب دفاتر خدمات مسافرتی وگردشگری، هتل ها و اقامتگاه های سنتی، راهنمایان گردشگری و اقامتگاه های بومگردی بوده اند.

خورشیدی در خصوص جزئیات این تسهیلات گفت: با عنایت به پیگیری های مکرر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در راستای حمایت از تاسیسات و فعالان گردشگری که در طول مدت شیوع بیماری کرونا دچار رکود یا تعطیلی شده اند تسهیلات بانکی بنگاه محور به متقاضیان اعطا می شود.

معاون گردشگری استان در خصوص فرایند اخذ این تسهیلات، مطرح کرد: این فرآیند به استناد ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهور و براساس هماهنگی اجرا شده فی مابین معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 358

به "اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری از طریق سامانه کارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای مرحله دوم تسهیلات گردشگری از طریق سامانه کارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید