افتتاح خط 6070 جهت هدایت بیماران کرونایی در روزهای آینده ، ردیابی مسافران پرواز دهلی به تهران

به گزارش مجله گیلاسفا، استاندار تهران از افتتاح خط تلفنی 6070 برای پاسخگویی، هدایت و ساماندهی بیماران کووید 19 به صورت دو طرفه و ظرف روزهای آینده اطلاع داد.

افتتاح خط 6070 جهت هدایت بیماران کرونایی در روزهای آینده ، ردیابی مسافران پرواز دهلی به تهران

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده در جلسه امروز هنوز فرایند افزایش بستری در بیمارستان های استان تهران را شاهدیم، با این وجود در هفته گذشته 2420 تخت بیمارستانی برای بیماران کووید 19 اختصاص پیدا کرد که امیدواریم با این تمهیدات به شرایط پایدار و سپس سیر نزولی بیماری برسیم. ما در حال حاضر شاهد افزایش 19.5 درصدی بیماران سرپایی نسبت به هفته گذشته هستیم. هفت درصد به صورت کلی و 11.5 درصد در بستری های عادی شاهد افزایش بودیم و افزایش 22.7 درصدی فوتی ها را نیز شاهد هستیم.

وی اضافه نمود: فرمانداران باید با یاری مدیران شبکه های بهداشت و درمان نسبت به تشکیل کمیته واکسیناسیون اقدام نمایند تا با ارزیابی پفراینده های الکترونیک فرایند واکسیناسیون گروه های سنی به شکل مطلوب اجرایی گردد. ثبت اطلاعات افراد در سامانه سیب در استان تهران زیر 10 درصد بود، اما در حال حاضر به 70 درصد رسیده، با این وجود از سازمان هدفمندی یارانه ها درخواست نموده ایم که مشخصات گروه های سنی بالای 80 سال، 70 تا 80 سال، 65 تا 70 و 60 تا 65 سال را در اختیار قرار دهد تا با شروع فرایند واکسیناسیون اطلاعات این افراد موجود باشد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آماده شدن خط 6070 اضافه نمود: این سامانه برای راهنمایی، راهنمایی و ساماندهی بیماران کووید 19 بکار گرفته خواهد شد. علی رغم تراکم جمعیت در تهران باید از اصناف و نیروی انتظامی تشکر کنیم که کوشش کردند در جهت رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی توانستیم در میان استان های کشور رتبه کسب کنیم.

وی ادامه داد: ویروس کرونا ووهان چین و پس از آن ویروس انگلیسی و جدیدا نیز نوع پیشرفته تر هندی آن که در کشور هند تعداد زیادی به آن مبتلا شده اند را در دنیا شاهدیم. متاسفانه روز شنبه ساعت 9:45 پروازی از دهلی به تهران داشتیم که مقرر شده همه مسافران این پرواز ردیابی شوند. البته منع تردد از کشور هندوستان نیز با مصوبه ستاد ملی کرونا اعمال شده است. بی تردید برای بازگشت فوتبالیست ها از کشور هندوستان باید پروتکل هایی در ستاد کرونا استان تهران تدوین کنیم تا خدایی ننموده گرفتار این ویروس نشویم، چرا که تاب و تحمل کادر درمان بیش از این نخواهد بود. قطعا با افزایش فوتی ها نسبت به هفته گذشته ضرورت فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها بار دیگر مورد تاکید قرار خواهد گرفت و باید به شکل ویژه ای به آن توجه کنیم.

استاندار تهران در مورد تامین برق بیمارستان های استان تهران که پذیرش بیماران کووید19 را نیز بر عهده دارد، اظهار کرد: یکی از مسائل موجود در استان تهران قدمت بیمارستان هاست لذا بر اساس ضرورت تامین برق آنها، از توزیع برق در این جلسه دعوت نموده بودیم تا تمهیدات لازم برای اینکه با قطعی برق در این بیمارستان ها روبرو نشویم اتخاذ گردد و از چند جهت برق پایدار برای 124 بیمارستان تهران در نظر گرفته گردد. همچنین مقرر شد توسط تیمی ارزیابی بیمارستان ها انجام گردد تا نسبت به تامین برق پایدار برای آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

استاندار تهران تاکید نمود: تمدید شرایط موجود مورد درخواست تا رسیدن به شرایط نزولی شیوع بیماری شرایط ادامه پیدا کند. در حال حاضر که رعایت پروتکل ها به 70 درصد رسیده مواردی همچون بکارگیری یک سوم نیروها و تشدید نظارت ها وجود داشته، امیدواریم همه این موارد شرایطی را فراهم کند که بعد از یک هفته نسبت به کنترل این پیک بتوانیم عملکرد موثری داشته باشیم.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 802

به "افتتاح خط 6070 جهت هدایت بیماران کرونایی در روزهای آینده ، ردیابی مسافران پرواز دهلی به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خط 6070 جهت هدایت بیماران کرونایی در روزهای آینده ، ردیابی مسافران پرواز دهلی به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید