برگزاری تورهای گردشگری به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد شد، بزودی زمان برگزاری تورهای ورودی به کشور اعلام می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران: معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر این موضوع که محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری وجود ندارد کرد گفت: در حال حاضر تمامی حلقه های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت ها و مراکز فرهنگی - تاریخی و طبیعت گردی فعال هستند و محدودیتی برای اجرای تور در داخل کشور وجود ندارد.

برگزاری تورهای گردشگری به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد شد، بزودی زمان برگزاری تورهای ورودی به کشور اعلام می گردد

ولی تیموری گفت: بزودی و طبق رایزنی های اجرا شده با ستاد ملی کرونا و دستگاه های فرابخشی زمان و ساز و کار لازم برای ورود گردشگران خارجی نیز اعلام می گردد.

به گزارش معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، تیموری اضافه کرد: برقراری کلیه فرایندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل های تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می گردد.

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا همچنین در تشریح فرایند اعطای تسهیلات به فعالین حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلین صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تامین اجتماعی هستند؛ پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک های عامل است و آن دسته افرادی که تا به امروز پیامک دریافت نکرده اند نیز باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار جهت رسیدگی مجدد ثبت نمایند.

او اضافه کرد: فعالین حوزه بوم گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی نیز در صنعت گردشگری حضور دارند که متاسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی بی بهره هستند که براساس رایزنی ها و کوشش های اجرا شده، سازو کار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه نیز در قالب تفاهمنامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است و بزودی اعلام می گردد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 115

به "برگزاری تورهای گردشگری به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد شد، بزودی زمان برگزاری تورهای ورودی به کشور اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تورهای گردشگری به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد شد، بزودی زمان برگزاری تورهای ورودی به کشور اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید