بیژن زنگنه: صادرات بنزین به ونزوئلا را به رزم سیاسی تبدیل نکنید

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران : وزیر نفت گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا یک کار تجاری است آن را به رزم سیاسی تبدیل نکنید. محموله های اخیر به صورت فوب به ونزوئلا فروخته و تحویل شده بود و پول آن تسویه شده است.

بیژن زنگنه: صادرات بنزین به ونزوئلا را به رزم سیاسی تبدیل نکنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه مراسم امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش فراوری نفت با اشاره به ضرورت افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی گفت: امروز برای صنعت ایران روز مهمی است قراردادهایی به ارزش 1.5 میلیون یورو در 5 استان کشور امضا شده است و پیغام امضای این قرارداد این است که صنعت نفت ایران متوقف شدنی نیست و تحریم و بانیان تحریم رفتنی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: امضای این قراردادها فرصت های زیادی برای اشتغال شرکت های ایرانی ایجاد می نماید، همچنین چهار درصد از اعتبار این قراردادها صرف کارهای عام المنفعه می گردد.

زنگنه گفت: ایده اصلی گشایش مالی را وزارت نفت نداده است به ما چارچوبی دادند که به صورت فنی این طرح را آنالیز کنیم، هر وقت مصوبه ای ابلاغ گردد وزارت نفت تنها مجری خواهد بود.

وزیر نفت در واکنش به اقدامات بعضی کشورها برای جلوگیری از صادرات محموله فرآورده نفتی ایران گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا یک کار تجاری است آن را به رزم سیاسی تبدیل نکنید. محموله های اخیر به صورت فوب به ونزوئلا فروخته و تحویل شده بود و پول آن تسویه شده است.

وی درباره آخرین شرایط سهمیه بندی بنزین اعلام کرد: هنوز طرحی درباره تغییر سهیه بندی بنزین ارائه نشده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 163

به "بیژن زنگنه: صادرات بنزین به ونزوئلا را به رزم سیاسی تبدیل نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیژن زنگنه: صادرات بنزین به ونزوئلا را به رزم سیاسی تبدیل نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید