ترامپ از کوشش های السیسی در مساله لیبی تقدیر کرد

به گزارش مجله گیلاسفا، روسای جمهور آمریکا و مصر در گفتگوی تلفنی درباره تحولات مرتبط با سد النهضه و بحران لیبی بحث و گفتگو کردند.

ترامپ از کوشش های السیسی در مساله لیبی تقدیر کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی اش درباره تحولات مرتبط با دو موضوع سد النهضه و بحران لیبی به صورت تلفنی مصاحبه کردند.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای گفت، در جریان این مصاحبهی تلفنی، طرفین به تبادل دیدگاه های خود درباره تحولات لیبی در سایه طرح آتش بس قاهره پرداختند.

ریاست جمهوری مصر در این بیانیه اضافه نمود: ترامپ از کوشش های مصر برای تحقق حل و فصل سیاسی بحران لیبی و سرانجام بخشیدن به اقدامات خشونت آمیز با حمایت از آتش بس در این کشور و تحریک اراده ملت لیبی در برقراری امنیت و ثبات در کشورشان استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است، طرفین بعضی موضوعات مرتبط با روابط استراتژیک دوجانبه میان دو کشور و همچنین تحولات مرتبط با رویکرد موجود درباره پرونده سد النهضه و مذاکرات سه جانبه مربوطه را مورد آنالیز قرار دادند.

کاخ سفید نیز ضمن تایید مصاحبهی ترامپ و السیسی اعلام نمود: ترامپ از کوشش های السیسی برای ایجاد سازش سیاسی و کاستن از درگیری ها در منازعه لیبی تقدیر کرد.

به گفته کاخ سفید، روسای جمهور آمریکا و مصر درباره کوشش ها به رهبری سازمان ملل برای ازسرگیری مذاکرات آتش بس و خروج همه نیروهای خارجی از لیبی گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 64

به "ترامپ از کوشش های السیسی در مساله لیبی تقدیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از کوشش های السیسی در مساله لیبی تقدیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید