ترکیه: مذاکره برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی ادامه دارد

به گزارش مجله گیلاسفا، مولود چاووش اوغلو از تداوم مذاکرات ترکیه با مصر برای توسعه روابط در سطوح اطلاعاتی و وزیران امور خارجه اطلاع داد.

ترکیه: مذاکره برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست آنالیز سیاست خارجی در سال 2020 به سوالات خبرنگاران پاسخ داده و ضمن اشاره به تماس در سطح اطلاعاتی برای توسعه روابط ترکیه با مصر و تداوم مذاکرات میان وزیران خارجه دو کشور، گفت: سعی داریم در مجامع بین المللی متناسب با اصل عدم مخالفت با یکدیگر حرکت کنیم.

وی درباره اعزام هیئت مصری به لیبی توضیح داد: این کشور پس از مدت ها هیئتی به لیبی اعزام کرد اما این ارتباطی با سفر خلوصی آکار، وزیر دفاع ندارد.

چاووش اوغلو در ادامه تاکید نمود که آکار به هیچ وجه در جریان سفر این هیئت نبود، همانطور که تحولات سوریه و عراق ترکیه را تحت تاثیر قرار می دهد، تحولات لیبی نیز بر روی کشور همسایه آن مصر تاثیر می گذارد.

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره به تداوم تماس با طرف شرق در لیبی، گفت: نماینده ویژه عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان در طبرق حامی خلیفه حفتر در لیبی به کشور آمد، صالح می خواست معاون خود را بفرستد اما این ملاقات صورت نگرفت.

وی درباره روابط با مصر اظهار داشت: از سوی دیگر برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی تماس داریم اما مذاکرات در سطح وزرای خارجه ادامه دارد. برای مثال مصر در آخرین نشست سازمان همکاری اسلامی بعضی از اعتراضات خود را لغو کرد.

چاووش اوغلو توضیح داد: ما در روابط خود با ناتو نیز گام های مثبتی برداشته ایم. به عبارت دیگر، سعی می کنیم مطابق با اصل عدم مخالفت با یکدیگر در جوامع بین المللی عمل کنیم. در حال بحث و آنالیز در خصوص این مسائل هستیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در سرانجام گفت: تماس های نمایندگان آنکارا و قاهره ادامه دارد، سال گذشته در روبرو با وزیر خارجه مصر در یک نشست بین المللی درباره کار بر روی یک نقشه راه صحبت کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 465

به "ترکیه: مذاکره برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: مذاکره برای توسعه روابط با مصر در سطح اطلاعاتی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید