تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و افزایش سهمیه خارجی ها

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران، کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از تغییرات تازه در مسابقات باشگاهی این قاره رونمایی کرد.

تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و افزایش سهمیه خارجی ها

در حال حاضر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت فرمت بهار- پاییز برگزار می گردد اما با تصمیم تازه AFC، قرار است زمان برگزاری مسابقات از فصل 2023-2024 تغییر کند. در واقع از این فصل مسابقات از پاییز تا بهار برگزار خواهد شد.

کنفدراسیون آسیا درباره علت این تصمیم نوشت: به باشگاه های برتر آسیا این امکان را می دهد که از پنجره های جابجایی هماهنگ تر، فرصت های بهتر برای جذب بازیکنان و مربیان با کیفیت بهره مند شوند. بعلاوه یاری به هماهنگی برای بازی های ملی هم علت دیگر این تصمیم عنوان شده است.

کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیم دیگری که با هدف تقویت کیفیت، رقابت و جایگاه رقابت های باشگاهی AFC انجام شد، پیشنهاد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در فهرست انتخابی بازیکنان از سهمیه 3+1 موجود به 5+1 را تصویب کرد. در واقع تیم ها قادر خواهند بود از فصل 2023-2024 پنج بازیکن با هر ملیت و یک بازیکن آسیایی در فهرست خود داشته باشند.

بعلاوه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به اخطارها و محرومیت ها، پیشنهاد کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر اصلاح قانون محرومیت های اتوماتیک را تصویب کرد تا یک بازیکن تنها پس از دریافت سه کارت زرد از بازی بعدی در مسابقات مربوطه محروم گردد. (در حال حاضر قانون محرومیت دو کارت زرد است) مدیریت کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از مشخص مراحل بعدی اجرا، فرایند تحقیق بیشتر در خصوص موضوع را شروع خواهد نمود.

تصمیم مهم دیگر برای رقابت های ملی پایه گرفته شده است. AFC تصمیم گرفته است در مشخص فرمت های مقدماتی جام ملت های زیر 17، زیر 20 و زیر 23 سال آسیا، بحث منطقه بندی برای مرحله مقدماتی را قبل از دوره های 2023 و 2024 حذف کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1197

به "تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و افزایش سهمیه خارجی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و افزایش سهمیه خارجی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید