توافقنامه العُلا هم کارساز نبود، امیر قطر درخواست مصر را رد کرد

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران، روزنامه الاخبار به نقل از منابع مطلع گزارش داد که روابط میان مصر و قطر هم چنان متشنج بوده و امیر قطر طی ساعات گذشته با دعوت مقامات قاهره برای سفر به مصر مخالفت نموده است.

توافقنامه العُلا هم کارساز نبود، امیر قطر درخواست مصر را رد کرد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در این گزارش آمده است: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به تازگی با سفر به قاهره پایتخت مصر مخالفت نموده است؛ اقدامی که رشته های روابط شکننده میان دو کشور را از هم جدا کرد.

به نوشته این گزارش، طی روزهای گذشته تماس های گسترده ای میان وزارت خارجه مصر و نیروهای امنیتی این کشور و هم چنین مسئولان اماراتی و بحرینی برقرار شده است. در این تماس ها از بی توجهی مسئولان قطری نسبت به نهایی کردن تعدادی از پرونده های دو جانبه انتقاد شده است.

مصر از زمانی که توافقنامه العلا در عربستان، برای حل بحران قطر امضا شده به دنبال آن بود که از امیر قطر برای سفر به قاهره دعوت به عمل آورد اما امیر قطر طی ساعات گذشته با این مسأله مخالفت نموده است.

همچنین کمیته های سایبری مصر برای انتقاد مستقیم از نظام قطر فعال شده اند و اقدامات تنش زای دیگر از جمله بستن حریم هوایی به روی دوحه و محدود کردن سرمایه گذاری های قطر در دست آنالیز قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، روز گذشته در دفتر ریاست جمهوری مصر همچنین سناریوهای پیشنهادی احتمال تنش میان دو طرف در روزهای آینده مورد آنالیز قرار گرفته است.

این در حالیست که پیشتر تحلیلگران سیاسی اعلام نموده بودند که بعید به نظر می رسد صرف امضای یک توافقنامه بتواند مسائل و اختلافات ریشه دار کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را حل و فصل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 566

به "توافقنامه العُلا هم کارساز نبود، امیر قطر درخواست مصر را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه العُلا هم کارساز نبود، امیر قطر درخواست مصر را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید