توصیه های وزارت بهداشت در روزهای آلوده و کرونایی

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران : سخنگوی وزارت بهداشت درباره ارتباط آلودگی هوا با افزایش بیماریهای حاد و مزمن تنفسی از جمله کووید-19 شرح داد.

توصیه های وزارت بهداشت در روزهای آلوده و کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: آلودگی هوا میزان آسیب پذیری دستگاه تنفسی را افزایش می دهد و به عنوان زنگ خطری جدی برای بیماران مبتلا به بیماری های حاد و مزمن تنفسی و همچنین بیماران قلب و عروقی است. بر اساس مطالعات و شواهد علمی، آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری هایی مانند کووید-19 است.

تازه ترین خبرها و تحلیل های مالی را در اینستاگرام خبرنگاران مشاهده کنید

وی اضافه نمود: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند و در مناطقی با هوای آلوده زندگی می نمایند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به کووید-19 قرار دارند. بنابراین توصیه ما به منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا در این ایام این است که تا حد امکان در خانه بمانید و در صورت خروج از منزل، استفاده مداوم از ماسک را به طور جد در دستور کار خود قرار دهید.

لاری ادامه داد: از انجام فعالیت هایی مانند قدم زدن در پارک ها و دویدن در فضای آزاد به طور جدی خودداری نموده و در منزل نیز فعالیت های روزانه خود را کاهش دهید. لازم است که مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی، بچه ها، سالمندان، زنان باردار و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند، از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز نمایند.

وی گفت: همچنین توصیه می گردد که غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزیجات بیشتری مصرف نموده و از مصرف غذاهای چرب، فست فود و غذاهای فرآوری شده خودداری گردد. اگر در خانه از سیستم های تصفیه هوا استفاده می کنید، فیلترهای آن را به موقع تمیز نموده و در صورت احتیاج تعویض کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ضمن استفاده از سیستم های تصفیه هوای دارای سیستم ازون ساز و اشعه ماورای بنفش به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. همچنین لازم است که از فعالیت هایی که منجر به افزایش آلودگی هوا در فضاهای سربسته می گردد، مانند روشن کردن شمع و عود جدا خودداری گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 598

به "توصیه های وزارت بهداشت در روزهای آلوده و کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های وزارت بهداشت در روزهای آلوده و کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید