جزییات افزایش نرخ محصولات سایپا و ایران خودرو

به گزارش گیلاسفا، رئیس شورای رقابت گفت: از این پس فروش خودروها صرفا به صورت قرعه کشی خواهد بود و کسانی می توانند ثبت نام کنند که ملی ثبت شده برای خرید خودرو نداشته و ظرف سه سال اخیر خودرو نخریده باشند.

جزییات افزایش نرخ محصولات سایپا و ایران خودرو

به گزارش مهر، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: تا جایی که امکان دارد قرار است که تقاضا برای خرید خودرو به گونه ای محدود شود که فقط تقاضای مصرف کنندگان واقعی به سمت پیش خرید از خودروسازان بیاید.

رئیس شورای رقابت اضافه نمود: براساس دستورالعمل جدید، در پیش فروش های جدید فروش خودرو به صورت قرعه کشی خواهد بود و افرادی که ظرف سه سال گذشته خودرویی خریداری نکرده باشند یا کارت ملی آنها دارای کد تکراری ثبت شده در سامانه نباشد، اجازه خواهند داشت تا در این قرعه کشی شرکت کنند.

به گفته شیوا، هم اکنون تقاضا بالاتر از عرضه است و چاره ای نیست جز اینکه در کنار قرعه کشی مکانیزمی برای توزیع عادلانه خودرو لحاظ شود.

وی اضافه نمود: با توجه به این وضعیتی که وجود دارد، فرمول و دستورالعمل تنظیم قیمت به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و به طور متوسط قیمت خودروهای ایران خودرو 10 درصد و قیمت خودروهای سایپا 23 درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 11

به "جزییات افزایش نرخ محصولات سایپا و ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات افزایش نرخ محصولات سایپا و ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید