حدود 15 هزار آمریکایی هنوز در افغانستان هستند

به گزارش مجله گیلاسفا، آمار ها از خروج تعداد نیرو های نظامی و غیرنظامی از افغانستان فرق دارد، اما منابع خبری تا به امروز از خروج 2 هزار و دویست نفر از این کشور خبر داده اند.

حدود 15 هزار آمریکایی هنوز در افغانستان هستند

به گزارش خبرنگاران، یک مقام امنیتی آمریکا در مرکز افغانستان اظهار داشت تا به امروز بیش از 2 هزار و دویست دیپلمات و غیرنظامی با پروازهای نظامی از کابل خارج شده اند.

به گفته این مقام امنیتی، هنوز تعیین نیست که پروازهای غیرنظامی چه زمانی از کابل از سر گرفته می گردد.

آمارها از تعداد نظامیان و غیرنظامیانی که از افغانستان خارج شده اند، فرق دارد.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره هم در این باره گزارش داد: ان بی سی به نقل از منابع آمریکایی اعلام نموده مقامات دولت بایدن به کنگره گفته اند حدود 15 هزار آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

خبرگزاری فرانسه هم نوشت: یک مسئول آمریکایی اعلام نموده ارتش آمریکا تا به امروز بیش از 3 هزار و دویست نفر را از افغانستان خارج نموده است.

به گفته یک مقام کاخ سفید، روز سه شنبه حدود هزار و صد آمریکایی ساکن دائمی افغانستان و خانواده های آنان از کابل خارج شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم تعداد خروج نظامیان و غیرنظامیان از افغانستان را تا به امروز 2 هزار و دویست نفر اعلام نموده است.

چندی پیش، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنانی اظهار داشت آلمان باید فورا تا 10 هزار نفر افرادی را که در برابر آن ها مسئولیت دارد، از افغانستان خارج کند.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه ای اظهار داشت: دو پرواز به امارات خواهیم داشت تا نیرو های فرانسوی را از افغانستان خارج کنیم.

در پی تسلط طالبان بر افغانستان، شماری از کشور ها ماموران دیپلماتیک خود را از افغانستان خارج کردند و فرایند خروج همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 944

به "حدود 15 هزار آمریکایی هنوز در افغانستان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 15 هزار آمریکایی هنوز در افغانستان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید