خبرنگاران فراوری پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تن گذشت

به گزارش مجله گیلاسفا، ایلام - خبرنگاران - رییس مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: فراوری پلی اتیلن سنگین در این مجتمع برای نخستین بار از مرز یک میلیون تن گذشت.

خبرنگاران فراوری پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تن گذشت

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی ایلام، آرش خزایی گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران مجتمع پتروشیمی ایلام، فراوری پلی اتیلن سنگین در گریدهای مختلف از مرز یک میلیون تن گذشت.

وی اضافه نمود: کسب این موفقیت حاصل خودباوری ، تلاش و دانش متخصصان و فرزندان این مرز و بوم و نتیجه تلاش و تعهد در جهت تحقق شعار جهش فراوری بوده است.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام با بیان اینکه واحد HDEP در سال 93 با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسیده است، گفت: ظرفیت فراوری در این واحد 300 هزار تن در سال و 40 تن در ساعت است که با راه اندازی الفین این میزان به 450 هزار تن در سال افزایش پیدا نموده است.

وی به راه اندازی الفین و فراوری 750 هزار تن محصول در سال شامل اتیلن ، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اشاره نمود و اضافه نمود: راه اندازی 2 واحد الفین و شیرین سازی با دستان پرتوان متخصصان داخلی و بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم های ظالمانه صورت گرفت.

خزایی، توجه جدی مسئولان استان به ایجاد صنایع پایین دست و تکمیلی صنعت پتروشیمی در ایلام را خواهان شد و گفت: با احداث صنایع تکمیلی در پایین دست پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش اضافه نموده و جلوگیری از خام فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد.

وی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما 90 و پیمانکاری را بیش از 95 درصد مطرح کرد و اضافه نمود: الفین سیزدهم تنها واحد الفین در کشور است که با دست نیروهای بومی و داخلی و بدون حضور خارجی ها راه اندازی شده است.

رییس واحد HD مجتمع پتروشیمی ایلام نیز گفت: از سال 92 که واحد HDEP وارد مدار فراوری شده تا 16 دی ماه 1399 ، بیش از یک میلیون و 41 هزار تن محصول فراوری شده است.

رضا کاکایی، ظرفیت دریافت خوراک را 40 تن در ساعت مطرح کرد و ادامه داد:با همت همکاران واحد HD رکورد اخذ خوراک به میزان 41 تن در ساعت نیز ثبت شده است.

وی،به ثبت رکورد 120 روز فراوری پایدار بدون وقفه پلی اتیلن سنگین در امسال اشاره نمود و اضافه نمود:از فروردین امسال تا امروز 133 هزار تن محصول در گریدهای فیلم، لوله، تزریقی و بادی فراوری شده است.

وی اضافه نمود: ثبت رکورد 120 روز فراوری پایدار، 41/2 تن در ساعت دریافت خوراک و فراوری یک میلیون تن پلی اتیلن سنگین که با تلاش مجموعه مدیریت، هیات مدیره ، کارکنان و کارگران مجتمع شرکت پتروشیمی ایلام و حمایت های هلدینگ خلیج فارس و شرکت سرمایه گذاری ایرانیان رقم خورده است.

وی با تبریک این موفقیت ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی و بهره برداری از سایر مجتمع های پتروشیمی شهرستانهای ایلام، استان به قطب پتروشیمی کشور مبدل گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 608

به "خبرنگاران فراوری پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید