خبرنگاران دوره آموزشی توسعه سواد محیط زیستی چهارمحال و بختیاری برگزار گشت

به گزارش مجله گیلاسفا، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین دوره آموزشی توسعه سواد محیط زیستی با مشارکت 80 مربی درس انسان و محیط زیست آموزش و پرورش خبر داد.

خبرنگاران دوره آموزشی توسعه سواد محیط زیستی چهارمحال و بختیاری برگزار گشت

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از اداره کل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی گفت: این طرح ملی با مشارکت و معرفی دبیران و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف گسترش سواد محیط زیستی جامعه با آگاهی بیشتر دبیران انسان و محیط زیست در نحوه انتقال مفاهیم محیط زیستی با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

به گفته وی، کارشناسان حفاظت محیط زیست علاوه بر آموزش محتوای کتاب درسی دوره متوسطه مشمول طرح، انواع روش های تدریس جذاب مفاهیم به فراگیران را به دبیران مربوطه آموزش می دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری شرح داد: این دوره آموزشی بر بستر درگاه اینترنتی انسان و محیط زیست که هفته گذشته رونمایی شد و چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین گزینه کشوری در بستر مجازی برای آموزش مربیان و دبیران مشمول طرح آزمون این دوره را برگزار کرد.

احمدی ادامه داد: کتاب درسی انسان و محیط زیست گامی موثر در جهت فرهنگ سازی برای نسل آینده است و تدوین آن رویداد مهمی در حوزه توسعه فرهنگ حفاظت و آشنایی با محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مارا موظف به تعلیم و تربیت نسلی مسئولیت پذیر می سازد، گفت: این هدف متعالی جز با همراهی و هم افزایی همه نهادهای مسئول محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، چهارمحال و بختیاری به دلیل قرار داشتن در منطقه زاگرس میانی از تنوع گیاهی و جانوری بالایی برخوردار است، به گونه ای که هم اینک 12.5 درصد مساحت این استان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست واقع شده است.

با احتساب ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه می توان گفت، نیمی از مساحت استان چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده و ثبت ملی و جهانی است.

منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 502

به "خبرنگاران دوره آموزشی توسعه سواد محیط زیستی چهارمحال و بختیاری برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوره آموزشی توسعه سواد محیط زیستی چهارمحال و بختیاری برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید