خبرنگاران صدور اجراییه دادگاه علیه چک های صیاد بدون سازوکار اداری انجام می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، زاهدان- خبرنگاران- مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته دادرسی در مورد پرونده های چک بسیار طولانی مدت بود و 20 درصد مبلغ چک هزینه دادرسی می شد اما صدور اجراییه دادگاه علیه چک های بلامحل صیاد بدون سازوکارهای اداری انجام می گردد.

خبرنگاران صدور اجراییه دادگاه علیه چک های صیاد بدون سازوکار اداری انجام می گردد

محمدرضا جعفری روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: چک یکی از ابزارهای مهم مبادله پول به صورت نسیه و مدت دار محسوب می گردد که نظام مالی را با مسائل زیادی روبرو نموده زیرا هرکس بدون اعتبارسنجی دسته چک دریافت نموده و برهمین اساس چک ابهت اصلی خود را از دست داده است.

وی گفت: عدم اعتبار چک مسائلی را برای فعالان مالی ایجاد می نماید که باعث ناامنی فضای کسب و کار می گردد.

مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مقرر شده بانک مرکزی از اوایل سال 1400 دستورالعمل خاصی در مورد سازوکار چک های جدید با عنوان چک صیاد ابلاغ کند که این امر به عنوان یک جهش در نظام بانکی است.

وی بیان نمود: ضعف کنترل و نظارت در فرآیند صدور چک و رفتارهای چندگانه بانک ها با قانون جدید و سامانه صیاد برداشته می گردد تا صندلی و اصالت چک در فعالیت های مالی بازگردد.

جعفری گفت: با این امر صدور دسته چک از حیطه بانک های تجاری خارج شده و در سامانه صیاد بانک مرکزی متمرکز می گردد و هر شخص باید به وسیله استعلام سامانه صیاد بانک مرکزی دسته چک دریافت کند.

وی اضافه کرد: اعتبار صدور چک منوط به ثبت اطلاعات است و در وجه حامل دیگر چک صادر نخواهد شد و تنها در وجه شخص مشخص صادر می گردد.

مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شناسه 16 رقمی در تمام برگه های دسته چک های صیاد ثبت شده و این شناسه به شماره پیامکی 701701 ارسال و شرایط صاحب چک اعلام می گردد.

وی گفت: در دسته چک های صیاد یکسری محدودیت ها برای دارندگان چک برگشتی شامل جلوگیری از هرگونه افتتاح حساب یا کارت های بانکی، مسدود کردن تمامی حساب ها و کارت ها نزد هربانک و موسسه، عدم پرداخت هرگونه تسهیلات یا صدور ضمانت نامه های ارزی و ریالی و عدم صدور کارت هدیه اعمال می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 683

به "خبرنگاران صدور اجراییه دادگاه علیه چک های صیاد بدون سازوکار اداری انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدور اجراییه دادگاه علیه چک های صیاد بدون سازوکار اداری انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید