خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران- خبرنگاران- رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: بیش از 6 هزار فعال در حوزه شیشه شهرستان ورامین، 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند از این رو این شهرستان در آستانه ثبت شدن به عنوان شهر شیشه و آبگینه کشور واقع شده است.

خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند

ژیلا خدادادی روز سه شنبه در کارگاه یک روزه استاندارد سازی محصولات شیشه به روش فوتی که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد گفت: شهرستان ورامین با 100 کارگاه فعال فراوری محصولات شیشه و بلور، قطب فراوری شیشه کشور است.

وی اضافه کرد: هنرمندان شهرستان ورامین محصولات شیشه و آبگینه خود را با تمامی تکنیک های روز جهان از شیشه فوتی، استین گلاس، قالبی، شیشه موزائیکی، تراش شیشه، نقاشی روز شیشه، مات کاری، خانه بندی، هم جوشی، میناکاری و هزارگل فراوری می نمایند و فراوریات این شهرستان قابل رقابت با محصولات فراوری شده در کشورهایی نظیر ایتالیا است.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: هنرمندان ورامینی دو بار در رشته تراش شیشه و طراحی و نمونه سازی، پیروز به دریافت مهر اصالت ملی شده اند.

وی ارزش صادرات شیشه فراوری شده در ورامین را سالانه 2 هزار میلیارد ریال گفت و اضافه کرد: محصولات فراوری شده در شهرستان ورامین به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بعضی از کشورهای اروپایی صادر می گردد.

وی گفت: سال گذشته 5 میلیون دلار محصولات شیشه و بلور به صورت مستقیم و غیر مستقیم از شهرستان ورامین به سایر کشورها صادر شده است.

خدادادی با اشاره به تکمیل پرونده ثبت ملی ورامین به عنوان شهر شیشه و آبگینه کشور گفت: تحقق این مهم به زیرساخت هایی احتیاج دارد که استاندارد سازی محصولات فراوری شده، یکی از پیش احتیاجهای ثبت ورامین به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه کشور است.

وی گفت: در جلسه یک روزه امروز که 60 هنرمند فراوری نماینده شیشه فوتی در آن حضور داشتند، کارشناسان اداره استاندارد، شیوه های نوین استاندارد سازی و برند سازی محصولات شیشه ای را به فراوری نمایندگان شیشه شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت آموزش دادند تا محصولات فراوری شده با کیفیت بیشتری روانه بازار گردد.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 605

به "خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هنرمندان ورامینی 70 درصد از شیشه و بلور کشور را فراوری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید