خبرنگاران 20 واحد صنفی در پلدختر به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شد

به گزارش مجله گیلاسفا، خرم آباد - خبرنگاران - رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: 20 واحد صنفی در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به مصوبات ستاد کرونا پلمب شد.

خبرنگاران 20 واحد صنفی در پلدختر به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شد

علی صفدر سیاوشی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: همچنین برای جلوگیری ازشیوع ویروس کرونا و دوری مردم از تجمع با تذکر از برگزاری پنج مورد مراسم عروسی در این شهرستان خودداری شد.

وی افزود: متاسفانه برخی اصناف این شهرستان در شرایط اعمال محدودیت ها به فعالیت اقدام کردند که برابر قانون با آنان برخورد و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: براساس اعلام ستادمدیریت کرونا در استان پلدختر یکی از چهار شهرستان با شرایط فوق حاد به لحاظ شیوع ویروس کرونا می باشد و اعمال محدودیت ها جهت کنترل این شرایط در این شهرستان ها تا روز جمعه 16 آبان ادامه دارد.

وی ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)، امام جعفرصادق (ع) افزود: پلدختر همچنان در شرایط فوق بحرانی شیوع ویروس کرونا به سر می برد و برای کنترل این شرایط محدودیت های ستاد مبارزه با کرونا تا خاتمه هفته جاری تمدید شد.

سیاوشی ازاصناف خواست برای خروج از این شرایط بحرانی شیوع کرونا در شهرستان با رعایت محدودیت ها و بسته مغازه های خود تا زمان قانونی اعمال آن با کادردرمان ، متولیان بهداشت و ستادکرونا همکاری لازم را داشته باشند تا طی 2 هفته آینده با اعمال محدودیت های اجباری که جنبه ارشادی ندارد ، شاهد تغییر در شرایط کنونی باشیم.

وی افزود: آنچه امروز حائزاهمیت است موضوع شرایط بحرانی بیمارستان پلدختر می باشد که در چنین شرایطی پرسنل و کادر درمان همچنان با جان و دل با جابجایی کپسول اکسیژن و رساندن آن به بیماران برای کنترل این شرایط حاد تلاش شبانه روزی دارند و زحمت می کشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: چنانچه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه جدی نکنند، شرایط کنونی بیمارستان پلدختر علی رغم کمبود امکانات و تجهیزات بحرانی تر می شود که کنترل آن سخت تر خواهدشد براین اساس با صنوف متخلفی که از پروتکل های بهداشتی تخطئی کنند برخورد قانونی می شود.

وی افزود: هفته گذشته در شرایط اعمال محدودیت ها برای حفظ سلامت مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا در پلدختر همکاری گسترده ای با ورود دادگستری، نیروی انتظامی و اصناف صورت گرفت که این امر باید استمرا داشته باشد تا شرایط موجود به سمت ثباتی پیش برود.

سیاوشی یادآورشد: برگزاری مراسم ها و تجمع هایی مانند عروسی موجب عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، انتقال ویروس کرونا افزایش تعداد مبتلایان و تعداد افراد بستری در بیمارستان می شود.

وی افزود: آن دسته از جوانان که قصد برگزاری مراسم عروسی دارند از آنان درخواست می شود به خاطر اهمیت سلامت خود و عزیزان و جامعه زمان جشن خود را به هفته ها و یا ماههای آینده موکول کنند.

وی از عموم مردم خواست نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد کرونا از جمله رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک خودداری از برگزاری مراسم هایی مانند عروسی و عزا و به ویژه اجتناب از سفر در ایام تعطیل همچنان اهتمام ورزند تا زنجیره ویروس کرونا قطع شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 296

به "خبرنگاران 20 واحد صنفی در پلدختر به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 واحد صنفی در پلدختر به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید