خبرنگاران 568 تخت بستری برای مقابله با موج سوم کرونا در کرمانشاه اختصاص یافت

به گزارش مجله گیلاسفا، کرمانشاه- خبرنگاران- موج سوم کرونا در استان کرمانشاه همزمان با ورود به فصل پاییز و در روزهای اوایل مهر شروع شده و دانشگاه علوم پزشکی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی؛ آمادگی مراکز درمانی استان را برای مقابله با این موج خاطرنشان کرد.

خبرنگاران 568 تخت بستری برای مقابله با موج سوم کرونا در کرمانشاه اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران؛ در موج جدید کرونا متاسفانه آمار فوتی ها افزایش یافته به طوریکه در 24ساعت گذشته 10 نفر از مردم استان کرمانشاه براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هر روز در ستاد مقابله با کرونای دانشگاه شرایط این بیماری در استان را رصد و نسبت به برطرف مسائل و تامین احتیاجهای بیماران اقدام می نمایند.

زنجیره انتقال باید قطع گردد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در روزهای اخیر شاهد سیر صعودی بیماری کرونا در استان کرمانشاه هستیم از مردم خواست رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر محمودرضا مرادی چهارشنبه شب در سی و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا اضافه نمود: این احتمال وجود دارد که به پیک بیماری در استان کرمانشاه رسیده ایم و برای عبور از این بحران احتیاجمند هماهنگی بیشتر و انجام اقدامات موثر در راستای کنترل کووید 19 هستیم.

وی تاکید نمود که اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستن مکرر دست ها تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس است که همچنان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: با اقدامات اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی اکنون آمادگی کامل را برای روبرو با پیک بیماری کرونا در استان داریم.

وی با بیان اینکه با کوشش های اجرا شده به زودی شاهد بهره برداری از بخش ICU در بیمارستان فارابی خواهیم بود، اضافه نمود: این بخش دارای 12 تخت مراقبت های ویژه است که تجهیرات لازم جهت این تخت ها نیز فراهم شده است.

اختصاص 584 تخت به بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در یکی دو هفته گذشته زنگ خطر بیماری کرونا باز هم در استان به صدا درآمده و مردم باید همچون گذشته نکات بهداشتی را رعایت کرده و ماسک بزنند.

دکتر بهمن روشنی اضافه نمود: بیمارستان های شهدا و حضرت ابوالفضل(ع) در این مدت همکاری بسیار خوبی در پذیرش بیماران مبتلا به کووید 19 با دانشگاه داشته اند.

وی گفت: اکنون از تعداد 584 تخت اختصاص یافته به بیماران کرونایی، 467 تخت اشغال شده و حدود 100 ظرفیت خالی در بیمارستان های استان موجود است.

اختصاص 21 تخت آی سی یو در بیمارستان گلستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: تجهیزات 21 تخت ICU در بیمارستان گلستان به صورت کامل فراهم شده است.

دکتر قباد محمدی اضافه نمود: ذخیره دارویی را افزایش داده ایم و خوشبختانه با این میزان ذخیره دارویی اکنون هیچ گونه کمبودی از نظر دارو های مورد احتیاج بیماران کرونایی در استان نداریم.

خریداری یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر برای دانشگاه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در بخش پایانی این جلسه گفت: پیگیری لازم در مورد تامین اعتبار برای خریداری دستگاه های اکسیژن ساز اجرا شده است و به زودی یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر تهیه خواهد شد.

دکتر فریبرز ایمانی اضافه نمود: همچنین پیگیری های لازم درخصوص تهیه امکانات ، تجهیزات و تامین نیروی انسانی مورد احتیاج برای روبروه با بیماری کووید 19در استان اجرا شده است.

شناسایی 20هزار مبتلا به کرونا در کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در تشریح آمار مبتلایان به کرونا اعلام نمود: در شبانه روز گذشته 50 مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و 606 نفر رسید.

مهدی محمدی اضافه نمود: همچنین در 24 ساعت گذشته 127 مورد بیمار مثبت سرپایی نیز در استان شناسایی شدند و جمع موارد سرپایی مثبت در استان به 15هزار و402 نفر رسید.

او گفت: هم اکنون 467 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان 10 نفر اعلام نمود و گفت: از این تعداد سه مورد فوت مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته سه نفر در شهرستان صحنه، 2 نفر در شهرستان اسلام آبادغرب و در شهرستان های سنقروکلیایی و هرسین نیز هر کدام یک نفردر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

محمدی اضافه نمود: با احتساب موارد فوت در 24 ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به 616 نفر رسید.

او گفت: از ابتدای آغاز اپیدمی تا به امروز در استان 12هزار و 994 نفر بستری و 11هزار و 921 نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی افزود: همچنین در 24 ساعت گذشته 119 بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان های استان بستری شده و 98 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 231

به "خبرنگاران 568 تخت بستری برای مقابله با موج سوم کرونا در کرمانشاه اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 568 تخت بستری برای مقابله با موج سوم کرونا در کرمانشاه اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید