داستان غیبتی که برای مهدی طارمی معجزه کرد!

به گزارش مجله گیلاسفا، بیایید برگردیم به 4 ماه پیش؛ زمانی که اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری بازی محبت آمیز با بوسنی تشکیل شد. آن اردو یک غایب بسیار عظیم داشت؛ مهدی طارمی. نام مهاجم ایرانی پورتو از سوی دراگان اسکوچیچ در فهرست 23 نفره اعلام نشد. هیچ کس هم در خصوص چرایی این موضوع شرح نداد. با این حال در سکوت مقامات ایرانی روزنامه آبولا در پرتغال به افشای دلیل عدم دعوت از طارمی پرداخت و مدعی شد این اتفاق به خاطر درخواست خود این بازیکن از کادرفنی اتفاق افتاده است. در حقیقت طارمی آن موقع روز های ابتدایی حضورش در پورتو را پشت سر می گذاشت و هنوز صندلی ثابتی در ترکیب این تیم به دست نیاورده بود.

داستان غیبتی که برای مهدی طارمی معجزه کرد!

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

در عین حال حضور این بازیکن در اردوی اول تیم ملی و بازی محبت آمیز با ازبکستان در مهرماه هم باعث شد شرایط او در پورتو بدتر گردد. به همین دلیل طارمی از دراگان اسکوچیچ خواست به او در اردوی آبان استراحت بدهد تا این بازیکن با حضور مستمر در تمرینات، سرجیو کونسیسائو را برای حضور در ترکیب اصلی متقاعد کند. مربی کروات تیم ملی هم پیشنهاد طارمی را پذیرفت، اما در ایران حرفی در این مورد به زبان نیاورد. درخواست طارمی برای معافیت از حضور در یک مسابقه تیم ملی -حتی اگر محبت آمیز باشد - از آن چیز هایی نیست که در مرام مشرقی طرفداران فوتبال قابل هضم به نظر برسد.

به هر حال خیلی از مردم دوست دارند بازیکنان ایرانی همواره تیم ملی را به باشگاه شان ترجیح بدهند. فوتبال ایران در این زمینه یک الگوی کلاسیک به نام علی دایی هم دارد؛ فوق ستاره ای که در هر موقعیتی هرتابرلین و بایرن مونیخ را رها می کرد و برای هر مسابقه ای در هر سطح به اردوی تیم ملی اضافه می شد. از این منظر رفتار طارمی فداکارانه نبود و آن موقع انتقاداتی هم از او شد، اما حالا به نظر می رسد از دست رفتن آن بازی تدارکاتی، ارزش تثبیت صندلی طارمی در پورتو را داشته است.

شرایط او حالا مطلقا با 4 ماه پیش قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر مسابقات رسمی تیم ملی در مرحله پیش مقدماتی جام جهانی هم چندین بار به تأخیر افتاد تا اهمیت فنی بازی با بوسنی کمرنگ گردد. با این تفاسیر می توان تصمیم طارمی و اسکوچیچ در آن مقطع را درست و مفید دانست.

همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 724

به "داستان غیبتی که برای مهدی طارمی معجزه کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان غیبتی که برای مهدی طارمی معجزه کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید