سازمان ملل: توافق صلح در سودان گامی تاریخی است

به گزارش مجله گیلاسفا، سازمان ملل توافق صلح در سودان را که روز شنبه به امضا رسید، گامی تاریخی خواند و بر حمایت خود از حرکت سودان به سوی برقراری صلح تاکید نمود.

سازمان ملل: توافق صلح در سودان گامی تاریخی است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، جیریمایا ماما بولو، نماینده ویژه و مشترک عملیات مشترک اتحادیه آفریقا و سازمان ملل در دارفور (یونامید) در مراسم امضای رسمی توافق صلح میان دولت انتقالی سودان و جبهه انقلابی در جوبا، پایتخت سودان جنوبی به نقل از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از توافق صلح استقبال نموده و آن را یک نقطه عطف تاریخی برای مردم سودان در جهت برقراری صلح و توسعه پایدار دانست.

بولو اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل بر پایبندی خود به حمایت از حرکت تاریخی سودان به سوی صلح تاکید نمود.

این مسؤول بین المللی در ادامه از جنبش مردمی آزادسازی سودان (در شمال) به رهبری عبد العزیز الحلو دعوت کرد در مذاکرات به شکل کامل حضور یافته و از فرصتی که امضای توافقنامه با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در آدیس آبابا ایجاد نموده، استفاده کند، همچنین او از ارتش آزادسازی سودان به فرماندهی عبدالواحد محمد نور دعوت کرد فورا به فرایند صلح ملحق گردد.

جوزپ بورل، کمیسیونر عالی سیاست خارجه و امنیت اتحادیه اروپا، در بیانیه ای ضمن اعلام استقبال اتحادیه از امضای توافق صلح میان دولت سودان و گروه های مسلح گفت: اتحادیه اروپا از تمامی گروه های باقی مانده دعوت می نماید برای برقراری صلح در این کشور متحد شوند.

بورل در ادامه با اشاره به اینکه این توافق تاریخی راهی برای صلحی جامع در سودان را فراهم می نماید، از گروه های شورشی باقی مانده خواست به اقدامات صلح ملحق شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا اضافه نمود: اتحادیه اروپا به حمایت از دوره تحول سیاسی و مالی که فرصت منحصر به فردی را برای ایجاد سودانی صلح جو، دموکرات و شکوفا فراهم نموده، ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 236

به "سازمان ملل: توافق صلح در سودان گامی تاریخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: توافق صلح در سودان گامی تاریخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید