سامانه پایش اشتغال دانش بنیان با موضوع پارک ها راه اندازی می شود

به گزارش مجله گیلاسفا، مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، از راه اندازی سامانه پایش، نوآوری، فناوری و اشتغال دانش بنیان خبر داد.

سامانه پایش اشتغال دانش بنیان با موضوع پارک ها راه اندازی می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مصطفی صفدری رنجبر مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، امروز در نشست رؤسای پارک های علم و فناوری با اشاره به جزئیات نظام ملی نوآوری و مشارکت نهاد های مختلف در تحقق اقتصاد دانش بنیان، اضافه نمود: دانشگاه ها، بانک ها و نهاد های سیاستگذار در تعامل و ارتباط با یکدیگر، نظام نوآوری را شکل می دهند تا در نهایت خلق ثروت و رفاه اجتماعی ایجاد شده و توسعه یابد.

صفدری رنجبر، بازیگران نظام ملی نوآوری کشور را شامل دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و بنگاه های اقتصادی دانست و یادآور شد: در این بین پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را به بنگاه ها وصل می کنند.

وی کارکرد های پارک ها در نظام ملی نوآوری را گسترده دانست و گفت: ارتقای فناوری، تحقیق و توسعه، تولید و عرضه محصول، انتقال و اشاعه فناوری از جمله کارکرد های پارک ها است و از نظر عملکردی به عنوان ورودی یا زیرساخت نظام ملی نوآوری عمل می کنند.

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: پارک ها در دنیا فقط برای تجاری سازی دستاورد ها نیستند و نسل چهارم و پنجم پارک های علم و فناوری که پارک های کنونی هستند، می توانند شبکه نوآوری را به صورت منطقه ای یا استانی ایجاد کنند.

وی به طرح تانا اشاره کرد و گفت: این طرح با نام کامل توسعه زیست بوم نوآوری استان ها با هدف شبکه سازی و به هم رسانی نقش آفرینان مختلف زیست بوم نوآوری در هر استان با موضوع پارک های علم و فناوری اجرا خواهد شد.

صفدری رنجبر اضافه نمود: هر پارک علم و فناوری باید یکبار رویداد تانا را برگزار کند. این رویداد، رویدادی یک روزه نیست و پیش رویداد و پس رویداد نیز برای آن در نظر گرفته شده است. جلسات هم فکری و هم اندیشی پس از رویداد و پیگیری تفاهم نامه ها و قرارداد ها از دیگر فعالیت های مهم بعد از رویداد تانا خواهد بود.

به گفته این مقام مسؤول، در واقع طرح تانا رویدادی برای توسعه زیست بوم نوآوری در استان هاست.

صفدری رنجبر با اشاره به سامانه نپفاد، گفت: پایش، نوآوری، فناوری و اشتغال دانش بنیان از طریق این سامانه انجام می شود. پایش مستمر، متوازن و برخط عملکرد نقش آفرینان مختلف برای پیشبرد نظام ملی نوآوری بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1241

به "سامانه پایش اشتغال دانش بنیان با موضوع پارک ها راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه پایش اشتغال دانش بنیان با موضوع پارک ها راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید