سیل و کرونا چای هندی را گران کرد

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران: قیمت چای در هند که دومین تولیدکننده عظیم این محصول در دنیا است، در پی وقوع سیلهای شدید و محدودیتهای وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به رکورد بالایی صعود کرد.

سیل و کرونا چای هندی را گران کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، منابع بازرگانی متعدد اظهار نمودهاند که افزایش قیمت ممکن است از صنعت چای هند که با افزایش هزینه های فراوری روبرو شده است، حمایت کند اما صادرات دهلی نو را کمتر خواهد نمود و باعث رونق بیشتر صادرنمایندگان رقیب مانند کنیا و سریلانکا می گردد.

پرابهات بزبوراه، رئیس انجمن چای هند در این باره گفت: سیلها به مزارع چای در ایالت آسام که منبع فراوری بیش از نیمی از محصول چای هند است، آسیب زدهاند. در حالی که پیش از این هم محدودیتهای رفت و آمد کارگران برای مهار شیوع ویروس کرونا، باعث کاهش میزان فراوری شده بود.

سیلهایی که از ماه مه در این ایالت به وقوع پیوسته، جان 84 نفر را گرفته و بیش از 2.75 میلیون نفر را آواره نموده است.

افت 10 درصدی محصول ممکن است با افزایش 12 درصدی قیمت پس از هشت سال ثبات قیمت جبران گردد اما سال آینده قیمتها ممکن است با انتشار گزارشهایی درباره فراوری بالاتر، کاهش پیدا نمایند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق اعلام انجمن چای هند، افت فراوری قیمت مزایده هفتگی را به رکورد 232.60 روپیه معادل 3.11 دلار در هر کیلوگرم رسانده است که 57 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است. در حالی که میانگین قیمت سالانه در سالهای اخیر حدود یک تا سه درصد تغییر داشته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 116

به "سیل و کرونا چای هندی را گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل و کرونا چای هندی را گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید