فواد حسین: به زودی بدهی های عراق به ایران پرداخت می گردد

به گزارش مجله گیلاسفا، تهران (پانا) - فواد حسین وزیرخارجه عراق در ادامه سفر به تهران با دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات و گفت وگو کرد.

فواد حسین: به زودی بدهی های عراق به ایران پرداخت می گردد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، فواد حسین وزیر خارجه عراق در ادامه سفر به تهران با دریادار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات و گفت وگو کرد. علی شمخانی در این ملاقات با اشاره به تحرکات اخیر امریکا در عراق، تاخیر در اجرای قانون مصوب مجلس این کشور مبنی بر خروج نیروهای نظامی بیگانه از عراق را موجب افزایش تنش و تصاعد بحران در منطقه دانست.

در این ملاقات شمخانی بر ضرورت همکاری و تشریک مساعی کشورهای منطقه برای کاهش تنش و انجام گفت وگوهای سازنده برای فروکش کردن بحران های موجود تاکید نمود و اضافه نمود: آرامش و امنیت امروز عراق حاصل اقتدار مرجعیت، تدبیر دولتمردان و مجاهدت حماسی نیروهای مسلح و گروه های مقاومت مردمی است و باید از آن حراست گردد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه اقدامات اخیر امریکا برای تقویت و توسعه فعالیت های تروریستی داعش در منطقه و حمله وحشیانه به نیروهای ضد تروریستی مقاومت، شروع دور جدیدی از تروریسم سازمان یافته است توضیح داد: ایران و دیگر کشورهای ضد تروریسم اجازه نخواهند داد تروریسم تکفیری وابسته، بار دیگر در منطقه احیاء گردد.

شمخانی همچنین با اشاره به شرایط اسفبار مردم مظلوم یمن که نوعی نسل کشی را تداعی می نماید؛ آمادگی کشورمان را برای همکاری در خاتمه دادن به جنگ 4 ساله در این کشور خاطرنشان کرد.

در این ملاقات فواد حسین وزیر خارجه عراق نیز با ارائه گزارشی از تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق گفت: امنیت و ثبات زیرساخت توسعه اقتصادی و رفاه است و برای کشوری چون عراق که سالها درگیر مبارزه با تروریسم و ناامنی بوده برقراری امنیت اولین اولویت محسوب می گردد.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته میان مسئولین دو کشور برای تادیه بدهی عراق به ایران که بدلیل تحریم های خارجی به تعویق افتاده گفت: با کوشش مستمر حوزه های اقتصادی و بانکی و دستگاه های اقتصادی ایران و عراق بعضی از موانع مهم برداشته شده و بزودی بر اساس مدل مورد توافق دو کشور فرایند پرداخت بدهی ها شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 690

به "فواد حسین: به زودی بدهی های عراق به ایران پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواد حسین: به زودی بدهی های عراق به ایران پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید