لاوروف: اقدام اروپا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش مجله گیلاسفا، ایسنا نوشت: وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، مسکو به اقدامات غیر محبت آمیز از سوی اتحادیه اروپا پاسخ می دهد.

لاوروف: اقدام اروپا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان سخنرانی در کنفرانسی مربوط به روابط روسیه و اتحادیه اروپا تاکید کرد که بسیاری از سیاستمداران اروپایی در حقیقت می دانند که این سیاست تقابل غیر سازنده است.

وی ادامه داد: امیدواریم که این حس مشترک در نهایت پیروز شود و ما بتوانیم یک مدل متوازن جدید از روابط را که بر اساس اولویت های قوانین بین المللی است، ایجاد کنیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: مسکو همچنان آماده همکاری عادلانه و برابر است. اما این به معنای واکنش ما در قبال اقدامات غیردوستانه از سوی برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نیست که شامل صحبت کردن آنها با ما از موضع قدرت و مداخله در امور داخلی روسیه می شود.

لاوروف همچنین گفت: چنین اقداماتی را آنها می خواهند انجام دهند و این بر کسی پوشیده نیست. ما به این اقدامات واکنش نشان می دهیم.

دیپلمات ارشد روسیه پیشتر گفته بود که بروکسل همچنان به سیاست متهم کردن روسیه ادامه می دهد و هشدار داده بود که مسکو به تمامی اقدامات غیردوستانه واکنش نشان می دهد.

روابط بین مسکو و غرب در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 به تدریج رو به وخامت گذاشت.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 841

به "لاوروف: اقدام اروپا بی پاسخ نمی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: اقدام اروپا بی پاسخ نمی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید