محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت دوم)

به گزارش مجله گیلاسفا، اگر عاشق هیجان و ماجراجویی باشید، از گشت و گذار و سرگرمی در شهربازی لذت می برید. در ادامه با لیست برترین شهربازی های آمریکای شمالی آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت دوم)

سال گذشته بیش از 146 میلیون نفر از 20 پارک موضوعی و شهربازی برتر آمریکای شمالی بازدید نموده اند. این اندازه نسبت به سال قبل 5/9 درصد افزایش داشته است. دیزنی در صدر این لیست واقع شده است و 7 پارک از میان ده پارک برتر در فلوریدا قرار دارند. هزینه بلیط ورودی این پارک ها در تابستان به بیشترین اندازه خود می رسد اما اگر بلیط را از قبل و به صورت آنلاین رزرو کنید می توانید تخفیف های خوبی بگیرید.

در ادامه مطلب قبل، لیست محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی را دنبال می کنیم.

10. پارک دریایی سی ورلد ارلاندو (SeaWorld Orlando)

مکان: اورلاندو، فلوریدا

تعداد بازدیدنمایندگان در سال 2015: 4/78 میلیون نفر

هزینه بلیط روزانه: برای افرادبالای سه سال 79 دلار

پارک سی ورلد ارولاندو به بخش های مختلفی تقسیم می گردد که هر بخشی را یک دریا می نامند. از میان این بخش ها یا دریاها، دریای تفریح و دریای قدرت از دیگر بخش ها محبوب تر هستند. دریای تفریح شامل نمایش ها و تفریحات مناسب برای بچه ها است. در بخش دریای قدرت هم می توانید نمایش نهنگ های قاتل را دیدن کنید.

9. یونیورسال استودیوز هالیوود (Universal Studios Hollywood)

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

تعداد بازدیدنمایندگان: 7/1 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه

برای سن بالای 10 سال 105 دلار

برای سن بین 3 تا 9 سال 99 دلار

یونیورسال استودیوز هالیوود از سال 1964 و پیش از اینکه به یک پارک موضوعی تبدیل گردد، تورهای زیادی برای بازدید علاقه مندان برگزار می کرد. این پارک در حال حاضر 9 وسیله تفریحی، هفت نمایش و اجرای کاراکترهای زنده دارد. اخیرا بخش جهانی جادوگری هری پاتر در این پارک افتتاح شده است. یونیورسال استودیوز جاذبه هایی با موضوع فیلم های پارک ژوراسیک، ترانسفرمرز (Transformers) و من نفرت انگیز (Despicable Me) دارد.

8. جزیره ماجراجویی یونیورسال (Universals Islands of Adventure)

مکان: اورلاندو، فلوریدا

تعداد بازدیدنمایندگان: 8/79 میلیون نفر

هزینه بلیط روزانه:

برای سن بالای 10 سال 105 دلار

برای سن 3 تا 9 سال 100 دلار

جزیره ماجراجویی از 7 جزیره تشکیل شده که هر کدام با موضوعات مختلف طراحی و ساخته شده اند. نوترین آن جهانی جادوگری هری پاتر است که موفقیت زیادی در جذب جهانگردان داشته و موجب افزایش 8 درصدی تعداد بازدیدنمایندگان پارک شده است. از دیگر بخش های محبوب این پارک می توان به جزیره ابرقهرمان مارول و تون لاگون (Toon Lagoon) اشاره نمود. هر جزیره، وسایل تفریحی، نمایش ها، کاراکترها و فروشگاه های مختص خود را دارد.

7. دیزنی کالیفرنیا ادونچر (Disney California Adventure)

مکان: آناهایم، کالیفرنیا

تعداد بازدیدنمایندگان: 9/38 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه: برای سن بالای 10 سال 105 دلار

برای سنین 3 تا 9 سال 99 دلار

این پارک موضوعی با موضوع تاریخ و فرهنگ کالیفرنیا طراحی شده و دارای نمایش های زنده و 7 بخش مختلف است. این پارک بعد از اینکه در پنج سال اول فعالیت خود، تعداد زیادی جهانگرد را به سوی خود جذب کرد، جاذبه های نو دیگری هم به مجموعه تفریحات خود اضافه کرد از جمله سرزمین ماشین ها (Cars Land) و خیابان بوئنا ویستا (Buena Vista). یکی از محبوب ترین بخش های پارک، هالیوود لند (Hollywood Land) است که با الهام از عصر طلایی هالیوود یعنی دهه 1930 طراحی شده است.

6. یونیورسال استودیوز فلوریدا (Universal Studios Florida)

مکان: اورلاندو، فلوریدا

تعداد بازدیدنمایندگان: 9/59 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه:

برای سن بالای 10 سال 105 دلار

برای سنین 3 تا 9 سال 100 دلار

یونیورسال استودیوز فلوریدا سال گذشته در تعداد بازدیدنمایندگان 16 درصد رشد داشت که این افزایش بازدیدنمایندگان بیشتر به خاطر افتتاح بخش نو جهانی جادوگری هری پاتر- دره دیاگون است. از دیگر بخش های محبوب این پارک می توان به بخش پروداکشن سنترال (Production Central) اشاره نمود که در آن جهانگردان حین گشت و گذار می توانند با شرک دیدار نمایند. در بخش هالیوود، عاشقان فیلم ها و سریال های قدیمی، مرلین مونرو و بتی بوپ را می بینند. علاوه بر نمایش های زنده، وسایل تفریحی متعددی در این پارک برای سرگرم کردن بچه ها و بزرگترها در نظر گرفته شده است.

5. دیزنی لند هالیوود استودیوز (Disneys Hollywood Studios)

مکان: دریاچه بوئنا ویستا، فلوریدا

تعداد بازدیدنمایندگان: 10/83 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه:

برای سن بالای 10 سال 114 دلار

برای سنین بین 3 تا 9 سال در فصل شلوغ سال 108 دلار

این پارک با بلوار سان ست معروفش با الهام از عصر طلایی هالیوود ساخته شده است اما هزاران جاذبه تفریحی با موضوع فیلم های مدرن هم دارد؛ مثلا بخش های الهام گرفته از فیلم های جنگ ستارگان، ایندیانا جونز، داستان اسباب بازی و ماپت ها. دیزنی در نظر دارد که هالیوود استودیوز را در سال های آینده با اضافه کردن دو بخش سرزمین جنگ ستارگان و سرزمین داستان اسباب بازی توسعه دهد.

4. قلمرو حیوانات دیزنی (Disneys Animal Kingdom)

مکان: فلوریدا

تعداد بازدیدنمایندگان: 10/92 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه: بالای ده سال 114 دلار

بین 3 تا 9 سال در فصل شلوغ 108 دلار

این پارک در روز زمین در سال 1998 افتتاح شد؛ پارکی که با موضوعات طبیعت، حیوانات و حفظ منابع طبیعی طراحی شده است. این پارک وسعت بسیار زیادی دارد و یکی از بزرگترین پارک های جهان است. همین وسعت زیاد باعث شده که حیوانات این مجموعه، فضای بزرگ و کافی داشته باشند و بازدیدنمایندگان هم از دیدنی یک محیط طبیعی لذت ببرند. علاوه بر نمایش حیوانات، نمایش های زنده هم در بخش های مختلف این مجموعه برگزار می گردد. قرار است بخش نوی به نام پاندورا به این مجموعه اضافه گردد؛ بخشی الهام گرفته از جهانی فیلم مشهور آواتار ساخته جیمز کامرون.

3. پارک اپکوت (Epcot)

مکان: فلوریدا

تعداد بازدیدنمایندگان 11/8 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه:

برای سنین بالای 10 سال 114 دلار

برای سنین 3 تا 9 سال در فصل شلوغ 108 دلار

ترکیبی از فرهنگ بین المللی و ابداعات فناورانه دست به دست هم داده اند تا این پارک دیدنی شکل بگیرد. پارکی که از دو بخش جهانی آینده (Future World) و ویترین جهان (World Showcase) تشکیل شده است.

بخش فیوچر ورلد یا جهانی آینده جاذبه هایی چون ماموریت های فضایی دارد که موقعیتی را برای بازدیدنمایندگان شبیه سازی می نماید تا مثل یک فضانورد، سفر فضایی را تجربه نمایند.

بخش ویترین جهان، یادآور نمایشگاه جهانی است که با 11 بخش منحصربه فرد، فرهنگ و آشپزی 11 کشور مختلف جهان را نمایش می دهد.

2. دیزنی لند (Disneyland)

مکان: آناهایم، کالیفرنیا

تعداد بازدیدنمایندگان: 18/28 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه: برای بالای 10 سال 105 دلار و برای 3 تا 9 سال 99 دلار

دیزنی لند سال گذشته شصتمین سال تاسیس خود را جشن گرفت که باعث افزیش 9 درصدی تعداد بازدیدنمایندگان پارک نسبت به سال قبل از آن بود. این پارک جاذبه هایی دارد که برای همه مردم جهان مجذوب کننده و خاطره انگیز است.

1. قلمرو سحرآمیز (Magic Kingdom)

مکان: فلوریدا

تعداد بازدیدنمایندگان: 20/49 میلیون نفر

هزینه بلیط های روزانه: برای سن بالای 10 سال 124 دلار و برای 3 تا 9 سال در فصل شلوغ سال 118 دلار

این پارک که با عنوان سحرآمیزترین جای جهان مشهور است، بخشی از مجموعه جهانی والت دیزنی و محبوب ترین پارک موضوعی جهان است. تعداد بازدیدنمایندگان این پارک در سال 2015 نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته است. آتش بازی قصر سیندرلا یکی از جاذبه های بسیار محبوب این پارک است.

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1127

به "محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین شهربازی های آمریکای شمالی (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید