معروف ترین غذاهای لبنانی در سفر به لبنان کدامند؟

به گزارش مجله گیلاسفا، غذاهای لبنانی عطر و بوی شگفت انگیزی دارند و نه تنها در لبنان، بلکه در بسیاری از رستوران های بین المللی، جزو پر طرفدارترین ها هستند. لبنانی ها علاقه زیادی به ادویه های معطر دارند. در غذاهایشان معمولا سیر و روغن زیتون فراوانی را به کار می برند. ترکیب غلات و میوه ها در کنار سبزیجات و چاشنی های ویژه ای که در غذاهای لبنانی به کار می رود، این غذاها را جزو غذاهای پرخاصیت و خوشمزه در دنیا نموده است.

معروف ترین غذاهای لبنانی در سفر به لبنان کدامند؟

سالاد تبوله لبنانی

یکی از سالادهای معروفی که در همه رستوران های لبنانی به چشم می خورد، سالاد تبوله است. این سالاد، یک غذای ملی لبنانی است که ترکیبی از نعنا، پیاز، بلغور، گوجه فرنگی، جعفری خرد شده و روغن زیتون است. این سالاد با آبلیمو و چاشنی سالاد سرو می گردد.

سالاد فاتوش

Fattoush یکی از خوشمزه ترین سالادهای لبنانی است که شهرت جهانی دارد. در این سالاد از ورقه های نازک نان پیتا استفاده می گردد. این نان که معمولا در روغن زیتون سرخ شده است، کاملا برشته می گردد و به ترکیبات پیازچه، ترب، گوجه و خیار اضافه می گردد. سس این سالاد هم ترکیبی از روغن زیتون، آبلیمو و رب انار و سماق و نمک است. در سفر به لبنان، حتما این سالاد خوشمزه را تست کنید.

کبه لبنانی

Baked kibbeh یکی از خوشمزه ترین غذاهای لبنانی است که در رستوران های لبنان، معمولا بیشترین سفارش را هم دارد. این غذای خوشمزه است که شبیه به کباب تابه ای ما ایرانی ها است با این تفاوت که در گوشت گوسفندی آن، ادویه های کوبیده شده مخصوصی می زنند و در ظروف خاصی، آن ها را سرو می نمایند. کبه به غذای بشقاب ملی لبنان هم معروف است. همان قدری که ایران را به کباب هایش می شناسند، لبنان هم به کبه هایش معروف است.

شاورمای لبنانی

شاورما در کشورهای مختلفی وجود دارد اما بی شک نمی توان از نوع شاورمای لبنانی گذشت. در نان پیتا یا نان لبنانی، مخلوطی از خیارشور، جعفری، گوجه فرنگی و گوشت همراه با سس تاهینی قرار گرفته است. این غذا عطر و بوی خاصی دارد و در کنار سالاد تبوله و فتوش، به شدت دلچسب است.

کوفته لبنانی

بی شک در بین غذاهای لبنانی، عطر و طعم کوفته لبنانی ویژه است. این کوفته ترکیبی از گوشت گاو یا مرغ است که همراه پیاز، جعفری، ادویه و نان، تهیه می گردد. کوفته لبنانی شبیه کباب های ایرانی است اما در سیخ های چوبی کوچک طبخ می گردد و با سیب زمینی و سس گوجه، دلچسب تر می گردد.

فاروج مشوی farrouj meshwi

این غذای خوشمزه ترکیبی از مرغ کباب شده روی ذغال است. البته این مرغ باید کمی آبدار باشد و با لیمو و سماق، سرو گردد.

هوموس

معروف ترین دسر لبنانی که در کشورهای عربی و خاورمیانه سرو می گردد، هوموس است. این غذا ترکیبی از ارد نخود، ارده و ادویه های مخصوص لبنانی است و شبیه به کرم خامه ای رنگ است. این پیش غذا را در تمام غذاهای لبنانی چه در وعده صبحانه و چه در وعده نهار و شام، مشاهده خواهید کرد. در امارات هم هوموس، هواداران ویژه ای دارد و تمامی عرب های این منطقه، از این دسر خوشمزه، استفاده می نمایند.

لحم بعجین

شاید در ابتدا فکر کنید که یک پیتزای متفاوت را می خورید اما این غذای لبنانی، هیچ پنیر پیتزایی ندارد. در طبخ آن، یک ورقه نازک از خمیر، که روی آن با نعناع، جعفری، گوشت، پیاز، و تاهینی و رب انار قرار گرفته است، استفاده می گردد. معمولا این غذا به عنوان پیش غذای لبنانی در رستوران های لبنان طبخ می گردد. اگر به لبنان سفر کردید، حتما لحم بعجین را سفارش دهید.

ماهی آجیل

ترکیب ماهی مدیترانه ای با تکه هایی از آجیل همچون خلال بادام و پسته، طعمی بی نظیر و شگفت انگیز به این غذا بخشیده است. این غذا که با برنج میل می گردد، در بین جهانگرد های خارجی هم صندلی ویژه ای دارد. ادویه هایی که در این غذا به کار می رود، برای همه جهانگرد ها، طعمی به یاد ماندنی دارد.

منافیش

منافیش نانی است که بیشتر در وعده صبحانه استفاده می گردد البته در بعضی از رستوران های لبنانی، منافیش را با گوشت، سماق و روغن زیتون و یا پنیر هم سرو می نمایند.

https://credit-n.ru/zaymyi-next.html

منبع: سفرمی
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 52

به "معروف ترین غذاهای لبنانی در سفر به لبنان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای لبنانی در سفر به لبنان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید