نتایج یک نظرسنجی درباره تاثیر گاندو در افزایش مشارکت انتخاباتی
به گزارش مجله گیلاسفا، نتایج نظرسنجی یک موسسه افکارسنجی دانشگاهی معتبر در خصوص فصل دوم سریال گاندو نشان می دهد این سریال به طور کلی، باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات و افزایش اعتماد به نظام شده است.
به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه سه، بر اساس نتایج نظرسنجی یک مؤسسه افکارسنجی دانشگاهی که از 17 تا 19 فروردین 1400 اجرا شده است، 85.7 درصد از مخاطبان سریال گاندو، موضوعات مطرح شده در آن را بسیار زیاد و یا تا حدی نزدیک به واقعیت می دانند.
از سوی دیگر، 43.2 درصد از بینندگان این سریال معتقدند پس از دیدن آن، علاقه شان به انگلستان کمتر شده است. همچنین 51.9 درصد مخاطبان گاندو 2 نیز بعد از دیدن این سریال، ابراز نموده اند که علاقه شان پس از تماشای سریال، به آمریکا کمتر شده است.
اما در بخش مهم تر این نظرسنجی از مردم پرسیده شده که آیا فصل دوم سریال گاندو، تأثیری بر اعتماد مردم به نیرو های امنیتی کشور، سازمان اطلاعات سپاه، سپاه و صداوسیما داشته است یا نه؟ در پاسخ، مخاطبان این سریال عنوان نموده اند که 86.4 درصد اعتمادشان به نیرو های امنیتی، 82.5 درصد به سازمان اطلاعات سپاه کشور، 73.8 درصد به سپاه و 65.7 درصد نیز به صداوسیما اعتمادشان افزایش یافته است.
در ادامه، از مخاطبان گاندو پرسیده شده که آیا تماشای فصل دوم گاندو بر تمایل آن ها به مشارکت در انتخابات تأثیری داشته است یا نه؟ در پاسخ، 33.4 درصد بعد از دیدن این سریال، تمایل شان به شرکت در انتخابات افزایش یافته است.
سپس از مخاطبان این سریال پرمخاطب پرسیده شده که آیا فصل دوم گاندو به طور کلی در ترسیم مساله نفوذ و کوشش سازمان های جاسوسی کشور های غربی برای نفوذ به ایران پیروز بوده است یا نه؟ در پاسخ، 89.3 تا حد بسیار زیاد و یا تا حدی موافقند که این سریال به اهداف خود دست یافته و در نشان دادن نفوذ سرویس های بیگانه پیروز بوده است.
در نهایت از مخاطبان این سریال پرسیده شده که با توجه به توقف پخش این سریال، ترجیح می دهند ادامه این سریال چه زمانی پخش گردد؟ در پاسخ، 80.4 درصد مردم معتقدند این سریال باید تا قبل از انتخابات حتماً پخش گردد.
منبع: خبرگزاری دانشجو