نقشه راه همکاری های روسیه و عربستان در سال 2021

به گزارش مجله گیلاسفا، وزیر انرژی و معاون نخست وزیر روسیه از توافق با عربستان سعودی برای امضای نقشه راه توسعه همکاری های مالی در سال آینده (میلادی) و همچنین توافق مسکو-ریاض برای ادامه تعهدات خود در چارچوب اوپک بعلاوه اطلاع داد.

نقشه راه همکاری های روسیه و عربستان در سال 2021

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر نوواک وزیر انرژی و معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه در دیدار با عبدالعزیز بن سلمان شاهزاده عربستان سعودی خاطرنشان کرد که مسکو و ریاض در نیمه نخست سال 2021 نقشه راهی برای توسعه همکاری های تجاری و مالی بین دو کشور امضا خواهند کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نوواک گفت: امروز ما در این خصوص توافق کردیم و یک نقشه راه برای توسعه همکاری های تجاری و مالی بین فدراسیون روسیه و عربستان سعودی آماده شده است. ما توافق نموده ا یم که این نقشه راه در نیمه نخست سال آینده (میلادی) امضا گردد.

وی همچنین تأکید کرد که فدراسیون روسیه و عربستان سعودی به منظور دستیابی به توازن لازم، به رعایت توافقات در چارچوب اوپک بعلاوه (+ ОПЕК) در مورد کاهش فراوری نفت ادامه می دهند. در این رابطه، مسکو و ریاض توافق نموده ا ند که شرایط آینده بازار دنیای نفت را با دقت رصد نمایند و در صورت لزوم، پیشنهادهای جدیدی ارائه خواهد داد.

علاوه بر این، طرفین به تعهدات خود در قبال اوپک بعلاوه اشاره نموده و احتمال تمدید آن تا سال 2022 را بعید ندانستند.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین یاداور شد که مبادلات بازرگانی بین دو کشور، حدود 60 درصد افزایش یافته است.

در اوایل ماه دسامبر، نوواک اعلام نموده بود که فدراسیون روسیه پس از کاهش فراوری نفت تحت توافقات اوپک بعلاوه از ژانویه 2021 ، بیش از 30 درصد فراوری نفت را بازیابی خواهد نمود. به گفته وی، این کشور می تواند فراوری نفت را تا 125 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 397

به "نقشه راه همکاری های روسیه و عربستان در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه همکاری های روسیه و عربستان در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید