نماینده عراقی: نخست وزیر با ادامه حضور نیروهای آمریکایی مخالفتی ندارد

به گزارش مجله گیلاسفا، یک نماینده عراقی گفت که گفت و گوهای میان بغداد و واشنگتن صوری است و در واقع نخست وزیر عراق مخالفتی با ادامه حضور نیروهای آمریکایی ندارد.

نماینده عراقی: نخست وزیر با ادامه حضور نیروهای آمریکایی مخالفتی ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، باسم الخشان نماینده مستقل مجلس عراق امروز (سه شنبه) گفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور موافق ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.

او به وبگاه خبری المعلومه عراق گفت که گفت و گوی میان بغداد و واشنگتن صوری است و وارد مباحث مربوط به خروج نیروهای آمریکایی از عراق نخواهد شد.

به گفته این نماینده عراقی، هدف از گفت وگوها تأمین یک مانور رسانه ای برای الکاظمی است و در واقعیت اتفاقی رخ نخواهد داد. باسم الخشان در ادامه الکاظمی را به انفعال در جهت تحقق حاکمیت عراق متهم کرد.

در این راستا محمد کریم نماینده ائتلاف الفتح عراق نیز گفته است که آمریکا عامدانه شروع مرحله دوم گفت و گوهای استراتژیک را به تأخیر می اندازد تا برای ادامه حضور نیروهای خود در عراق زمان بخرد.

حسن فدعم دیگر نماینده عراقی نیز به المعلومه گفت که ادامه حضور نیروهای آمریکایی موجب تحریک مردم عراق و منطقه می گردد. او نیز دولت این کشور را به عدم موضع گیری شفاف در این خصوص متهم کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 132

به "نماینده عراقی: نخست وزیر با ادامه حضور نیروهای آمریکایی مخالفتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: نخست وزیر با ادامه حضور نیروهای آمریکایی مخالفتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید