هشدار اتحادیه اروپا نسبت به مداخلات خارجی در مناقشه قره باغ

به گزارش مجله گیلاسفا، در بحبوحه تشدید درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اتحادیه اروپا و روسیه نسبت به مداخلات خارجی در این مناقشه هشدار دادند.

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به مداخلات خارجی در مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تشدید تنش ها در منطقه قره باغ، اتحادیه اروپا نسبت به مداخلات خارجی در مناقشات ایجاد شده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان هشدار داد.

بروکسل روز دوشنبه نسبت به مداخله طرف های خارجی در بحران ایجاد شده میان ایروان و باکو بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ هشدار داد. اتحادیه اروپا روز گذشته نیز خواهان توقف فوری اقدامات خصمانه در ناگورنو قره باغ و نیز پایبندی به آتش بس در این منطقه شد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز خواهان آتش بس فوری و انتها درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ شد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اوایل روز یکشنبه اعلام نمود که ارمنستان حملات گسترده ای را علیه غیرنظامیان و ارتش این کشور شروع و متعاقباً عملیاتی تلافی جویانه را در امتداد خط مرزی شروع نموده است.

منطقه ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال 1994 میلادی به اشغال نیرو های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام جمهوری قره باغ کوهستانی به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور های دنیا حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می داند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 152

به "هشدار اتحادیه اروپا نسبت به مداخلات خارجی در مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار اتحادیه اروپا نسبت به مداخلات خارجی در مناقشه قره باغ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار اتحادیه اروپا نسبت به مداخلات خارجی در مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید