هشدار وزارت دفاع چین به رئیس پنتاگون

به گزارش مجله گیلاسفا، سخنگوی وزارت دفاع چین با انتقاد از سخنان مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا علیه ارتش آزادیبخش خلق چین گفت که هر تلاشی برای تفرقه افکنی بین ارتش و مردم چین که مانند گوشت و خون با هم پیوند خورده اند محکوم به شکست و بی فرجام است.

هشدار وزارت دفاع چین به رئیس پنتاگون

به گزارش خبرنگاران، رن وو چیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پکن اضافه نمود: وزیر دفاع آمریکا در سخنانی بی پایه و با هدف تخریب چهره ارتش چین، ارتش خلق را یک تهدید نظامی برای مردم کشور معرفی نموده است.

مارک اسپر در مقاله ای با عنوان پنتاگون آماده خدمت به چین ادعا نموده است ارتش چین به کشور یا قانون اساسی خدمت نمی نماید، سخنگوی وزارت دفاع چین این ادعاها را کاملاً بی اساس و پر از ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک توصیف کرد و گفت: حزب کمونیست چین و ارتش آزادیبخش این کشور، از صمیم قلب در حال خدمت به مردم هستند.

سخنگوی وزارت دفاع چین اضافه نمود: ارتش این کشور ریشه عمیقی در میان مردم دارد و یاری های عظیمی برای دستیابی به استقلال ملی و همچنین توانمندسازی مردم از نظر مسایل مالی، امداد رسانی در برابر بلایا و محافظت از جان و مال مردم نموده است.

او با بیان اینکه رشد قدرت نظامی چین باید به عنوان تقویت صلح دنیای تلقی گردد زیرا بر اساس قانون اساسی، چین جهت توسعه صلح آمیز را دنبال می نماید اظهار کرد: ارتش چین به طور فعال در فعالیت های صلح بین المللی مشارکت داشته است.

رن اعلام کرد: کوشش های آمریکا برای قطع روابط چین با سایر کشورها هرگز به نتیجه نمی رسد زیرا کوشش های چین در حفظ صلح دنیای توسط جامعه دنیای به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش ایرنا، وی اضافه نمود که از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، ارتش چین نیز مسئولیت خود را به عنوان ارتش یک کشور عظیم انجام داده است و به طور فعال در همکاری های بین المللی ضد کرونا شرکت نموده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید نمود ارتش این کشور همچنان به امنیت، صلح و رفاه فراگیر در دنیا یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 203

به "هشدار وزارت دفاع چین به رئیس پنتاگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت دفاع چین به رئیس پنتاگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید