وزیر خارجه یونان دوشنبه به قاهره می رود

به گزارش مجله گیلاسفا، سخنگوی وزارت خارجه یونان گفت که وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه به قاهره سفر خواهد نمود.

وزیر خارجه یونان دوشنبه به قاهره می رود

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه یونان با اشاره به اینکه نیکوس دندیاس، وزیر خارجه یونان روز دوشنبه به قاهره سفر خواهد نمود، گفت: در این سفر روابط دوجانبه یونان و مصر، شرایط سیاسی به طور کلی، همکاری مالی دو کشور و نیز همکاری آنها در حوزه انرژی، مسایل منطقه ای، تحولات شرق مدیترانه و شرایط لیبی مورد بحث و آنالیز قرار خواهند گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه یونان اظهار کرد: در این سفر همایش دوستی که به تازگی در آت برگزار گردید، پیگیری خواهد شد و در حاشیه این سفر دندیاس و سامح شکری، همتای مصری او ملاقات دوجانبه ای با یکدیگر خواهند داشت و همچنین نشستی سه جانبه میان یونان، مصر و قبرس برگزار خواهد شد.

این مسؤول یونانی با اشاره به سفر رسمی نوامبر گذشته عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به آتن و همچنین امضای توافقنامه مشخص مرزهای دریایی میان یونان و مصر در ماه اوت در قاهره، بر روابط دوجانبه مستحکم میان یونان و مصر تاکید نمود.

او اضافه نمود: از زمانی که دندیاس وزیر خارجه یونان شده، این پنجمین باری است که او به قاهره سفر می نماید و این مساله به تنهایی حاکی از روابط خوب موجود میان دو کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه یونان در خاتمه گفت: دندیاس در راستا بازگشت از قاهره به قبرس نیز سفر خواهد نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 709

به "وزیر خارجه یونان دوشنبه به قاهره می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه یونان دوشنبه به قاهره می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید