کشوری که دیگر میزبان ویروس کرونا نیست!

به گزارش مجله گیلاسفا، نه تنها هیچ بیماری در این کشور نیست، بلکه طی 17 روز گذشته هیچ مورد جدید کرونایی هم گزارش نشده است. این برای نیوزلند که ماه مارس به مدت چهار هفته قرنطینه بود خبر خوبی است. از آن هنگام، دولت اقدامات ایمنی سلامت را در قالب یک سیستم هشدار چهار مرحله ای به آهستگی سبک نموده و برداشته است. با کاهش شمار موارد این بیماری، نیوزلند از مرحله چهار به مرحله یک رسید. اکنون مرحله یک نیز رسماً به خاتمه رسیده است و مردم می توانند مانند گذشته به زندگی خود ادامه دهند.

کشوری که دیگر میزبان ویروس کرونا نیست!

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

درواقع، تنها محدودیتی که هنوز پابرجاست آن است که مرزهای خارجی کشور که نوزدهم مارس بسته شده بودند هنوز هم بسته هستند. به جز این یک محدودیت، دیگر مردم می توانند با خیال راحت هر جا می خواهند بروند و به کارهای روزانه شان بپردازند. نیوزلندی ها نه تنها می توانند سرکار بروند و به شغلشان بازگردند، بلکه مراسم های عروسی و ختم نیز در این کشور دایر خواهند بود. بارها و رستوران ها می توانند بازشوند و مراسم های عمومی نیز برگزار خواهند شد.

اگرچه این موضوع را قطعاً باید جشن گرفت، ولی مقامات دولتی بازهم به مردم کشورشان هشدار می دهند که باید احتیاط پیشه نمایند و مراقب باشند زیرا ویروس کرونا هنوز هم در دنیا می چرخد. اَشلی بُلومفیلر، سرپرست ارشد سلامت نیوزلند می گوید: صفر بودن شمار موارد بیماری برای نخستین بار از تاریخ 28 فوریه مطمئناً دستاورد بزرگی است ولی همان طور که پیش تر گفته ایم احتیاط های ضروری برای مبارزه با کووید 19 همچنان برقرار خواهند بود.

مسئولان همچنین پیش بینی می نمایند که پس از بازگشت مسافران بین المللی به کشورشان و نیز در فصل زمستان که احتمال انتقال ویروس بیشتر است تعداد موارد بیماری افزایش یابد. ولی فعلاً مردم کشور پرندگان کیوی می توانند آسوده باشند زیرا فداکاری شان در دوره قرنطینه نتیجه بخش بوده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 67

به "کشوری که دیگر میزبان ویروس کرونا نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشوری که دیگر میزبان ویروس کرونا نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید