کمپانی کالاشنیکف از سیستم موشکی مرگبار خود برای ساقط کردن اهداف مختلف، رونمایی کرد

به گزارش مجله گیلاسفا، سیستم موشکی جدید کمپانی کالاشنیکف بدون احتیاج به راهنمایی موشکی اضافی پس از پرتاب، می تواند هدف خود را پیدا نموده و دنبال نماید.

کمپانی کالاشنیکف از سیستم موشکی مرگبار خود برای ساقط کردن اهداف مختلف، رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزیاتو، کمپانی کالاشنیکف (Kalashnikov)، غول فراوری تسلیحات نظامی روسیه، از یک سیستم موشکی جدید مرگبار، بسیار پیشرفته و راهنمایی شونده به نام 9M333 رونمایی نموده است. این موشک دارای قابلیت شلیک کن و فراموش کن (fire-and-forget) توان نابود کردن هواپیماهای در حال پرواز در ارتفاع پایین و همچنین هلیکوپترها و پهپادها را داراست. گروه کالاشنیکف مهم ترین پیمانکار تسلیحات نظامی روسیه برای ساخت سلاح های انفرادی و همچنین مهمات توپخانه و البته فراوری کننده سلاح معروف کالاشنیکف یا همان AK-47 است.

سیستم موشکی جدید این کمپانی بدون احتیاج به راهنمایی موشکی اضافی پس از پرتاب، می تواند هدف خود را پیدا نموده و دنبال نماید. فراوری انبوه این سیستم موشکی هوشمند و بسیار پیشرفته از پیش شروع شده و به گفته کمپانی کالاشنیکف، نمونه هایی از آن در دسترس ارتش روسیه قرار گرفته است. بر اساس ویدیویی که همزمان با کریسمس از این سیستم منتشر شده، موشک سطح به هوای سیستم Strela-10M که 41 کیلوگرم وزن داشته و یک کلاهک 5 کیلوگرمی از نوع Frag-HE را حمل می نماید که خود روزآمدسازی یک سیستم مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است.

در بیانیه کمپانی کالاشنیکف در خصوص این سیستم موشکی جدید چنین آمده است: تست های میدانی موشک در مرکز آزمایشی دونگوز در منطقه اورنبورگ به طور کامل موفقیت آمیز بوده است. این موشک دارای قابلیت self-homing می تواند هدفش را به وسیله فوتو کنتراست، اشعه مادون قرمز و سیستم ضد جمینگ مورد اصابت قرار دهد و به گفته سازنده، این قابلیت رجحان سیستم روسی بر دیگر سیستم های مشابه است.

علاوه بر ساقط کردن هواپیماها، هلیکوپترها و پهپادها، این سیستم پدافندی می تواند موشک های دشمن را نیز رهگیری و نابود سازد. کمپانی کالاشنیکف مدعی است که این سیستم موشکی می تواند در طول نبرد و در میدان جنگ از سربازان محافظت کند و در زمان حضور سربازان در خارج از میدان جنگ نیز از آن ها در برابر حملات هوایی و رصد شدن توسط هواپیماهای شناسایی دشمن مراقبت نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 461

به "کمپانی کالاشنیکف از سیستم موشکی مرگبار خود برای ساقط کردن اهداف مختلف، رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپانی کالاشنیکف از سیستم موشکی مرگبار خود برای ساقط کردن اهداف مختلف، رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید