یادداشت اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی

به گزارش مجله گیلاسفا، یادداشت جدید اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی منتشر شد.

یادداشت اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، در یادداشت اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی آمده است: برمبنای تقاضای فعالان مالی بخش خصوصی و برای تسهیل برگشت هرچه بهتر ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد و بطور ویژه، تامین مواد اولیه و نیازهای وارداتی واحدهای تولیدی کشور، مقررات مورد نظر در این خصوص به تأیید ستاد مالی دولت رسید که جزئیات آن هفته آینده اعلام می گردد.

همانگونه که قبلا اعلام و پیش بینی می شد، عرضه ارز در سامانه نیما به سرعت افزایش یافته و فرایند معاملات حواله های ارزی رشد خوب و قابل توجهی پیدا نموده است. در بسته جدید در کنار توسعه روش واردات درمقابل صادرات و واردات در مقابل ارز اشخاص، بر تقویت سامانه نیما به عنوان محور مبادلات مربوط به حواله ارزی تأکید شده است.

نرخ رشد پایه پولی و نقدینگی علی رغم فشارهای وارده به بانک مرکزی به خاطر شرایط خاص کشور و نیز نیازهای مرتبط با کرونا، تا حد ممکن مدیریت و کنترل شده است. در انتها هفته سوم مهرماه 99 رشد پایه پولی و نقدینگی، نسبت به انتها سال قبل، به ترتیب 9.5 و 18 درصد ثبت شده است که رقم های نهایی آن در انتها مهرماه، توسط بانک اطلاع رسانی خواهد شد.

همانگونه که قبلا گفتم، با هدف کاهش ضریب فزاینده و کنترل بیشتر نقدینگی، نرخ سپرده قانونی از اول مهرماه به شرایط ابتدای سال 99 برگردانده شد و اقدامات لازم احتیاطی برای ایجاد محدودیت در رشدترازنامه بانکها در دستور کار واقع شده است که در تعدیل فرایند نرخ رشد نقدینگی در نیمه دوم سال مؤثر خواهند بود.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 284

به "یادداشت اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید