تور ارزان ایتالیا: آتش بازی بدون سر و صدا؛ ایده ایتالیایی

به گزارش مجله گیلاسفا، آتش بازی ها واقعا زیبا و شگفت انگیز هستند، اما یکی از مسائل شان این است که صدای بسیار زیاد و گاهی آزاردهنده فراوری می نمایند و باعث ترساندن حیوانات خانگی و حیات وحش می شوند.

تور ارزان ایتالیا: آتش بازی بدون سر و صدا؛ ایده ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

سالانه تعداد زیادی از پرندگان و حیوانات به علت سر و صدای مهیب و آزاردهنده از بین می رود. ترسیدن حیوانات از صدای بلند امری طبیعی است و به همین علت آتش بازی ها برای کسانی که حیوان خانگی دارند، بیشتر جنبه دردسر دارد تا جشن و خوشحالی. کولچیو (Collecchio)، یک شهر ایتالیایی در پارما است که مشکل سر و صدای زیاد و اذیت نماینده ترقه ها و آتش بازی ها را حل نموده است. آن ها قانونی وضع نموده اند که طی آن باید آتش بازی ها در سکوت انجام شود.

صاحبان حیوانات خانگی به علت اینکه سگ ها از سر و صدای بلند می ترسند، معمولا از تماشای آتش بازی ها دوری می نمایند. قانون جدیدی که در کولچیو وضع شده است تا راهکار مشکل ترس حیوانات از سر و صدای ناشی از آتش بازی باشد. در نتیجه کسانی که حیوان خانگی دارند نیز می توانند در جشن ها و آتش بازی ها شرکت نمایند. ستی فایرورکس (Setti Fireworks) شرکت آتش بازی ایتالیایی است که متخصص ساخت ترقه های بدون صدا است. این شرکت بدون اینکه مسئله ای در رنگ ها و زیبایی ترقه ها در آسمان به وجود آورد، صدایی را که ما عموما موقع آتش بازی انتظار داریم بشنویم، حذف نموده است.

این که یک سگ هنگام آتش بازی و سر و صدای زیاد، اذیت شود یا حتی فرار کند امری طبیعی است، اما این رفتار در بین پرنده ها و دیگر حیوانات نیز مشاهده است. یکی از حوادث ناراحت نماینده به جشن سال نو 2010 در شهر بیب (Beebe) برمی شود که طی آن بیش از 5 هزار پرنده بال قرمز از آسمان سقوط کردند و مردند. نتایج آزمایشگاهی از بدن پرندگان مرده حاکی از آسیب شدید جسمی بوده و آن ها طوری از آتش ازی ترسیده اند که سعی داشتن به سرعت به درخت ها و لوله های بخاری پناه ببرند. تحقیقات بیشتری که به وسیله محققان MIT صورت گرفت، نشان می دهد که صدای مهیب ناشی از انفجار باعث این حادثه شده است.

انسان ها نیز می توانند از مزایای بی صدا بودن آتش بازی ها سود ببرند. این موضوع برای بچه ها، افراد مسن و کسانی که به صدا حساس هستند، بسیار عالی است. بعلاوه بی صدا بودن آتش بازی به این معنا است که می توان در ساعات دیرتر نیز آتش بازی را انجام داد، بدون اینکه مزاحم استراحت کسی شد. بر این اساس به نظر می رسد آتش بازی های بی صدا در آینده گسترده تر شود و کولچیو شهری است که پیشگام این حرکت بوده است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1213

به "تور ارزان ایتالیا: آتش بازی بدون سر و صدا؛ ایده ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: آتش بازی بدون سر و صدا؛ ایده ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید