آخر هفته برای صرف صبحانه در تهران به این مکان ها بروید!

به گزارش مجله گیلاسفا، برترین صبحانه ها در تهران

یکی از دلچسب ترین وعده های غذایی برای هر کسی می تواند وعده صبحانه باشد! البته شاید همین الان با خودتان بگویید که من خیلی ها را می شناسم که صبح ها اصلا میلی به خوردن صبحانه ندارند اما با شما شرط می بندیم که اگر این افراد را به یکی از مکان هایی به عنوان برترین صبحانه ها در تهران را دارند ببرید، نه تنها نظرشان کلا درباره صرف صبحانه عوض می گردد بلکه کلا در هر شرایط سعی می نمایند تا خودشان را برای خوردن صبحانه برسانند حالا به هر کدام این منطقه ها! در حال حاضر هم که در آستانه آخر هفته هستیم و برترین زمان برای صرف صبحانه در خارج از خانه! در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با برترین صبحانه ها در تهران آشنا شوید و ضمناً هم برای رزرو هتل تهران به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

آخر هفته برای صرف صبحانه در تهران به این مکان ها بروید!

درکه، یکی از مکان های دارای برترین صبحانه ها در تهران

با این که نام بردن از درکه یکی از کلیشه ای ترین گزینه هاست اما نمی توان از خصوصیات این مکان برای این که در زمره یکی از برترین صبحانه ها در تهران باشد، گذشت. هوای بهاری و حال و هوای خوب و صبحانه خوشمزه و تازه را در درکه می توانید پیدا کنید. در درکه پر است از رستوران ها و کافه های مختلف، از مدرن گرفته تا سنتی. هر مدل از صبحانه ای هم که بخواهید می توانید در این رستوران ها پیدا کنید. به نظر می آید که با رقفتن به درکه می توانید سر صبحی دلی از عزا دربیاورید و الباقی روزتان را به خوبی بگذرانید.

رستوران یحیی

غیر ممکن است که هم شکم گرد باشید و هم هوادار صبحانه بعد آن وقت نام رستوران عمو یحیی را نشنیده باشید! رستوران یحیی که یکی از برترین صبحانه های کل تهران را دارد، آن هم نه در یک محیط خیلی صمیم و سنتی. رستوران یحیی یک رستوران کاملا کوچک و قدیمی است که خیلی ها از آن خاطره دارند و برای یک بار هم که شده برای صرف صبحانه به آن سر زده اند. رستوران یحیی در نیاوران است. آقا یحیی برای سرو صبحانه هایش در ظروف روحی و فلزی سرو می نماید.و معمولا هم باید انتظار املت و یا نیمرو را داشته باشید. خود آقا یحیی که او را عمو هم صدا می نمایند، این صبحانه ها را می پزد. قیمت های رستوران عمو یحیی بسیار مناسب است. برای رفتن به رستوران عمو یحیی می توانید به آدرس؛ تجریش، خیابان شهیدابراهیم دربندی، چهاررراه حسابی، پلاک 8 از ساعت 8 صبح تا 11 شب مراجعه کنید.

قهوه خانه آذربایجان

قهوه خانه آذرباجان یکی از قدیمی ترین قهوه خانه ها و یا به عبارتی دیگر املت سراهای تهران است که خیلی ها بالاتفاق درباره طعم املت هایش می گویند که مزه غذاهای بهشتی را می دهد. قهوه خانه آذربایجان که درست در مرکز شهر قرار گرفته است یکی از پرهوادار ترین قهوه خانه های سنتی تهران است و علت این همه محبوبیت آن، املت ها و صبحانه هایی است که به مشتریانش می دهد. فضای این قهوه خانه همچون رستوران سنتی عمو یحیی قدیمی و کاملا سنتی است. این مکان اصلا شبیه به یک رستوران شیک و پیک نیست و نباید انتظار تجمل در آن را داشته باشید. برای رفتن به این قهوه خانه می توانید به خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، ابتدای خیابان بزرگمهر بروید.

تهران WEATHER

دربند

در دربند هم رستوران ها و املت سراهای بسیاری برای صرف کردن وعده صبحانه وجود دارد که می توانید به آن ها مراجعه کنید. پیشنهاد دربند به عنوان برترین صبحانه ها در تهران پیشنهادی هوشمندانه است. دربند مکانی عالی برای کوهنوردی، دورهمی و قرارهای محبت آمیز، تماشای منظره ها زیبا و همینطور خوردن خوراکی های خوشمزه ای که قدم به قدم این منطقه وجود دارد. محیط کوهستانی، گذر رودخانه باصفای دربند از میان پیچ و خم دره، رستوران ها و دکه های کوچک و بزرگ، امامزاده ابراهیم و سورتمه دربند، آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا در راستا فتح قله توچال دارای رستوران های زیادی است که برای خوردن صبحانه مناسب هستند.

بام تهران

همانطور که می دانید، اختلاف ارتفاع دشت های پست جنوب تهران با دامنه های کوه های البرز در شمال آن به قدری زیاد است، که دمای این دو نقطه کاملا با هم متفاوت هستند. بام تهران یکی از برترین پیشنهادها در زمره برترین صبحانه ها در تهران است. این نقطه از تهران هم همچون درکه و دربند پر است از رستوران ها و کافه های مختلف که مخصوصا برای وعده صبحانه، پیشنهادهای خوبی برای هر کسی در آن وجود دارد.

رستوران عمو سهراب

این رستوران اصلا هم قدیمی نیست بلکه هم تازه است اما آن قدر پیروز و خوب بوده است که معروفیتش با رستوران های قدیمی برابر است. البته عوامل دیگری هم در معروفیت این رستوران دخیل هستند اما کیفیت در این رستوران عاملی است که ما آن را به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی برای برترین صبحانه ها در تهران مطرح نموده ایم.

چای بار

حالا که در پیشنهادهایمان کلی فضای سنتی و صمیمی معرفی کردیم، نوبت به معرفی مکانی جالب تر رسیده است. کافی شاپ چای بار در باغ انجمن خوشنویسان ایران قرار گرفته است. ساختمان این چای خانه در عمارت کلاه فرنگی است که در دوران قاجار ساخته شده است. محیط بسیار دنج و باصفا و میز و جایگاه های چیده شده در فضای باز این کافه را تبدیل به یکی از برترین صبحانه ها در تهران نموده است. اگر به این کافه رفتید، نیمروی خرمای آن را حتما امتحان کنید.

ادامه دارد…

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1211

به "آخر هفته برای صرف صبحانه در تهران به این مکان ها بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخر هفته برای صرف صبحانه در تهران به این مکان ها بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید