آیا هنگامی که در اینستاگرام اسکرین شات از یک استوری می گیریم، با یک نوتیفیکیشن صاحب صفحه از اسکرین شات گرفتن شما مطلع می گردد؟ سوالی قدیمی!

به گزارش مجله گیلاسفا، هنگام مرور اینستاگرام، گرفتن اسکرین شات از یک استوری می تواند وسوسه انگیز باشد،به خصوص وقتی می دانیم که حتی در همان روز هم پیدا کردن آن استوری خاص می تواند سخت باشد یا روز بعد ممکن است شخص به احتمال فراوان آن استوری را آرشیو نکند و یا اصلا بعد دقایقی آن را حذف کند!

آیا هنگامی که در اینستاگرام اسکرین شات از یک استوری می گیریم، با یک نوتیفیکیشن صاحب صفحه از اسکرین شات گرفتن شما مطلع می گردد؟ سوالی قدیمی!

اگر تسلیم این وسوسه شدید، ممکن است این سوال در پس زمینه مغز شما باشد که نکند یک دفعه دارنده حساب متوجه اسکرین شات گرفتن شما بگردد.

اسکرین شات گرفتن از بعضی استوری ها ممکن است نشانه علاقه ما به کسی باشد یا شاید هم ضعف شخصیت ما و درک نکردن اینکه صاحب حساب می خواهد محتوا تنها موقتی در دسترس باشد.

آیا این افسانه درست است که پس از اسکرین شات گرفتن از استوری، یک اعلان یا نوتیفیکیشن برای او ارسال می گردد که می گوید فلانی الان از استوری شما یک اسکرین شات گرفت؟!

همان طور که بیشتر شما می دانید در حال حاضر، اینستاگرام هنگام گرفتن اسکرین شات از استوری، اعلانی برای صاحب حساب ارسال نمی نماید. یعنی از نظر فنی می توانید هر تعداد که دوست دارید اسکرین شات بگیرید.

با این حال باید در نظر داشته باشید که در هنگامی که گوشی شما تصادفی (یا با اصرار همسرتان!) در معرض دید قرار می گیرد یا مقامی قانونی یا فراقانونی آن را بازرسی می نماید یا اصلا گوشی گم و هک می گردد اسکرین شات گرفتن متوالی از استوری های شخص یا پیج خاصی ممکن است اطلاعاتی حساس در خصوص علایق شما افشا کند!

چگونه از یک استوری اینستاگرام اسکرین شات بگیریم؟

دکمه های اسکرین شات آیفون در دو طرف مقابل قرار دارند.

اگر تصمیم گرفته اید از یک استوری اینستاگرام اسکرین شات بگیرید، درست مانند گرفتن اسکرین شات در هر برنامه دیگری باید عمل کنید. در بیشتر آیفون ها می توانید این کار را با فشار دادن همزمان دکمه های افزایش صدا و کناری انجام دهید. اسکرین شات گرفتن بسیار ساده است. ما حتی گاهی اسکرین شات های تصادفی می گیریم.

اگر آیفونی دارید که دکمه هوم دارد، آن را همراه با دکمه کناری فشار دهید تا تصویری از صفحه نمایش بگیرید.

اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید، روند کار کاملاً مشابه است. فقط دکمه های روشن/خاموش و کاهش صدا را همزمان فشار دهید تا تصویربرداری از صفحه آغاز گردد. بعلاوه می توانید از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا چرخ فلکی از برنامه های باز باز گردد. در پایین تصویر کوچک برنامه اینستاگرام، روی Screenshot ضربه بزنید.

با هر دو نوع گوشی ، اسکرین شات ها در کتابخانه عکس دستگاه ذخیره می شوند. بسته به نوع تلفنی که استفاده می کنید، Apple Photos، Google Photos یا Samsung Gallery محتمل ترین مکان ها هستند.

چرا ممکن است بخواهید یک استوری، اسکرین شات بگیرید؟!

استوری های اینستاگرام در بالای فید یا نمایه شما ظاهر می شوند.

گاهی گرفتن اسکرین شات راهی آسان برای قدردانی یا نگه داشتن بیشتر یک عکس یا احیانا خواندن سر فرصت متن آن است.

چون بعد چند ثانیه یک استوری به صورت اتوماتیک ناپدید می گردد و استوری بعدی ظاهر می گردد، می توانید به سادگی، انگشت خود را روی نمایشگر گوشی خود را فشار داده و نگه دارید.

گاهی با همین کار احتیاج ما برطرف می گردد و دیگر اسکرین شات نمی گیریم. اما در مواردی این کار فرصت لازم برای گرفتن یک اسکرین شات را به ما می دهد.

بیشتر اوقات مردم عکس ها و ویدیوها را به عنوان استوری به اشتراک می گذارند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرند و در نتیجه نگرانی ای در خصوص اسکرین شات ها ندارند. اما وقتی اکانت خصوصی است یا وقتی شک دارید، بهتر است اجازه بگیرید. این کار وقتی بیشتر از نظر اخلاقی ضروری است که شما استوری کسی را می خواهید دوباره استوری کنید. اگر اکانت او خصوصی است به هیچ عنوان این کار را نکنید. اما عمومی بودن اکانت هم در همه موارد به ما اجازه نمی دهد که استوری را استوری کنیم.چون شاید صاحب اکانت از حلقه مخاطبان خاص ما خوشش نمیٰ آید و مخاطبان او برای دردسرساز می شوند یا شاید هم می خواهد استوری اش فقط در اکانت خاص او دیده گردد.

جایگزین هایی برای اسکرین شات های استوری اینستاگرام

به جای گرفتن اسکرین شات از یک استوری اینستاگرام و به اشتراک گذاری آن تصویر در رسانه های اجتماعی یا ایمیل کردن آن، بهتر است لینک حساب اینستاگرام مورد نظر را ارسال کنید.

اصلا اگر استوری های متعدد یک اکانت خوب است یا حالت به هم پیوسته دارند، می توانید به صفحه نمایه سازنده بروید، روی سه نقطه در سمت راست بالا ضربه بزنید و گزینه اشتراک گذاری این نمایه را انتخاب کنید. می توانید آن را به دیگر برنامه های رسانه های اجتماعی ارسال کنید یا لینک را کپی کنید تا هر طور که می خواهید ارسال کنید.

برای به اشتراک گذاشتن یک استوری منفرد، روند یکسان است. وقتی استوری را می بینید، روی سه نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید، سپس اشتراک گذاری در… را انتخاب کنید تا راه های مختلف ارسال پیوند به دیگران را نشان دهید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1350

به "آیا هنگامی که در اینستاگرام اسکرین شات از یک استوری می گیریم، با یک نوتیفیکیشن صاحب صفحه از اسکرین شات گرفتن شما مطلع می گردد؟ سوالی قدیمی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هنگامی که در اینستاگرام اسکرین شات از یک استوری می گیریم، با یک نوتیفیکیشن صاحب صفحه از اسکرین شات گرفتن شما مطلع می گردد؟ سوالی قدیمی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید