برای خرید مسکن در شهرهای بزرگ کانادا چه اندازه عایدی ضروری است؟

به گزارش مجله گیلاسفا، براساس گزارش کارگزاری وام مسکن ریت هاب (Ratehub.ca)، برای تهیه خانه ای با قیمت میانه در شهرهای بزرگ کانادا، اکنون خریداران مسکن به عایدی کمتری نسبت به تابستان احتیاج دارند.

برای خرید مسکن در شهرهای بزرگ کانادا چه اندازه عایدی ضروری است؟

این کارگزاری با استفاده از داده های ماه اکتبر املاک و مستغلات و مقایسه آن با بازه ژوئن تا اوت، 10 شهر کانادا را مورد آنالیز قرار داده است. جان جیلانی، استراتژیست بازاریابی ریت هاب، در گزارش 16 نوامبر این کارگزاری مطرح کرد که در سراسر کانادا، مقرون به صرفگی مسکن رو به افزایش است.

در این گزارش آمده است باتوجه به اشاره بانک کانادا به این مسئله که احتمالا بدترین افزایش نرخ [بهره] را پشت سر گذاشته ایم با خوشبینی محتاطانه ای می توان به کاهش قیمت خانه در کشور امیدوار بود.

این کارگزاری بعلاوه به حداقل عایدی سالانه مورداحتیاج برای خریداری خانه ای با قیمت میانه در 10 شهر بزرگ کانادا نگاهی داشته است. در این تحلیل، تغییرات نرخ وام مسکن، نرخ آزمون استرس و قیمت ملک در نظر گرفته شده است.

جیمز لِرد، مدیرعامل ریت هاب، در نشستی خبری در روز چهارشنبه مطرح کرد که احتمالا ژوئن سال جاری پایین ترین نقطه بازار مسکن از لحاظ مقرون به صرفگی بوده است؛ چراکه ازآن زمان نرخ وام مسکن افزایش داشته است و قیمت خانه هنوز آن چنان که باید به ثبات نرسیده است.

در همین رابطه بخوانید:

7 نکته کلیدی برای گرفتن تایید وام مسکن در کانادا

داده های ریت هاب حاکی از آن هستند که در ماه اکتبر، شهر ویکتوریا بیشترین افت را در عایدی مورد احتیاج و قیمت خانه های رده میانه داشته است. در ماه گذشته میانگین قیمت مسکن در ویکتوریا 915 هزار و 300 دلار بود؛ با نرخ آزمون استرس 7.44 درصد و نرخ وام 5.44 درصد. براساس آمار این ماه، خریداران خانه باید سالانه حداقل 178 هزار و 890 دلار عایدی داشته باشند تا بتوانند برای خریداری خانه ای با قیمت میانه، با 20 درصد پیش پرداخت، وام بگیرند.

ونکوور همچنان گران ترین شهر کانادا برای خریداری مسکن قیمت میانه محسوب می گردد. برای تهیه خانه ای با میانگین قیمت 1 میلیون و 148 هزار و 900 دلار، فرد باید سالانه 220 هزار و 700 دلار عایدی داشته باشد. تورنتو با عایدی مورداحتیاج سالانه 211 هزار و 650 دلار در جایگاه دوم است.

در گزارش فوق بعلاوه خاطرنشان شده است که باآنکه ونکوور گران ترین شهر کشور برای خرید مسکن است، اما درعین حال شهری است که قیمت ها در طول چند ماه اخیر بیشترین کاهش را در آن داشته اند.

به گفته لِرد:

با توجه به آنکه مقرون به صرفه بودن همچنان در حال بهبود است، احتمالا در سال نو نظاره گر آن خواهیم بود که خریداران مسکن، جستجو را از سر بگیرند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا فروشندگان علاقه ای دارند که خانه های خود را با قیمت هایی به فروش بگذارند که به شکل چشمگیری از اوج قیمتی فاصله دارد یا خیر.

لطفا برای مشاهده جدول و نمودار مربوطه، به وب سایت منبع مراجعه کنید.

منبع: ctvnews

منبع: نقشه
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1418

به "برای خرید مسکن در شهرهای بزرگ کانادا چه اندازه عایدی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای خرید مسکن در شهرهای بزرگ کانادا چه اندازه عایدی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید