بهترین روش چاپ کدام است؟

به گزارش مجله گیلاسفا، بسیاری فکر می نمایند که چاپ دیجیتال بهترین روش چاپ برای هر منظور و گران ترین آن هاست اما باید توجه داشت هر روش چاپ دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد.در ادامه سعی می کنیم نگاهی عمیق تر به چاپ دیجیتال داشته باشیم و با آنالیز مزایا و معایب آن به شما نشان دهیم چه موقع استفاده از چاپ دیجیتال نسبت به دیگر روش های چاپ خصوصا چاپ افست منطقی خواهد بود.

بهترین روش چاپ کدام است؟

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ فوری از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

بیشتر بخوانید : بهترین فروشگاه هدایای تبلیغاتی کجاست ؟

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ در گذشته با استفاده از صفحه های چاپ و پرس این صفحه ها روی سطوح مورد نظر انجام می شد و پس از برقراری تماس فیزیکی صفحه چاپ با سطح و اعمال فشار و حرارت مورد نیاز طرح مورد نظر از صفحه چاپ به سطح مورد نظر منتقل می شد، اما در روش چاپ دیجیتال چیزی به نام صفحه چاپ و یا اعمال فشار وجود ندارد، چاپ دیجیتال از طریق ارسال تصویر به موتور چاپ با استفاده از فایل های چاپ دیجیتال انجام می گردد.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز چاپ دیجیتال ایران کجاست ؟

چه زمانی نیاز است تا از چاپ دیجیتال استفاده کنیم؟

برای بدست آوردن جواب مناسب ابتدا نیاز است چند سوال از خود بپرسید. در ادامه سوالاتی که هنگام استفاده از چاپ دیجیتال باید از خود بپرسید، توضیح داده شده اند و با پاسخگویی و آنالیز آن ها به این نتیجه خواهید رسید که آیا چاپ دیجیتال برای شما مناسب خواهد بود یا خیر.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز چاپ و بسته بندی ایران کجاست ؟

برای پروژه خود به چند رنگ نیاز دارم؟

اگر برای دستیابی به طرح نهایی خود فقط به یک یا دو رنگ نیاز دارید چاپ افست می تواند راهی مالی و ارزان تر از چاپ دیجیتال باشد، اما اگر به چهار رنگ نیاز دارید پیشنهاد ما استفاده از چاپ دیجیتال خواهد بود.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز کارتن سازی ایران کجاست ؟

آیا به سیستم تطبیق رنگ Pantone نیاز دارم؟

اگر نیاز دارید تا رنگ های شما دقیقا مطابق به رنگ های pantone باشد بهتر است از چاپ افست بهره ببرید در غیر این صورت و استفاده از رنگ های بیشتر، چاپ دیجیتال راه چاره بهتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز چاپ افست ایران کجاست ؟

آیا باید برای مشتریان یا گروه های مختلف، از پیغام های خاصی روی سطح چاپ شده استفاده کنم؟

اگر بر حسب نیاز کسب و کارتان نیاز دارید تا نام، آدرس، مشخصات جمعیتی و نسخه محصول یا هر مشخصه خاص دیگری را بر روی محصولاتتان درج کنید یا به عبارت ساده تر اگر هر نسخه از چاپ شما می تواند شامل اطلاعات مخصوص به خود باشد پس نیاز است از روش های چاپ انعطاف پذیر بهره ببرید، بنابراین چاپ دیجیتال می تواند گزینه مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید : بهترین چاپخونه ایران کجاست ؟

آیا چاپ روی سطوح غیر استاندارد یا با اندازه ای غیر معمول انجام می گردد؟

از چاپ دیجیتال می توان برای اندازه های مختلف چاپ استفاده کرد، چاپ افست نیز می تواند بسته به پروژه شما انتخاب مناسبی باشد. برای چاپ بر روی سطوح غیر استاندارد می توان از چاپ افست استفاده کرد چرا که پوسته پلاستیکی مورد استفاده در این روش می تواند به خوبی از عهده چاپ بر روی سطوح بافت دار بر بیاید.

چطور می دانید که چاپ دیجیتال انتخاب مناسبی برای پروژه شماست؟

دو مورد وجود دارد که به شما یاری می نماید بدانید که آیا چاپ دیجیتال انتخاب مناسبی برای پروژه شما است یا خیر.

اولین کار استفاده از روش های مختلف چاپ برای مقاصد شما و آزمایش هر کدام از آن هاست با این کار می توانید متوجه شوید کدام روش چاپ می تواند کارآمدتر و به صرفه تر باشد.وقتی این کار را انجام دادید ، در حال استفاده ابزارهایی هستید که در جعبه ابزار خود دارید ، بنابراین می دانید دقیقاً از چه ابزاری برای استفاده از یک پروژه خاص بهره ببرید.

قدم دوم مشاوره با متخصصین این حوزه می باشد، این افراد اغلب تجربه بالایی در استفاده از روش های مختلف چاپ داشته و می دانند روش های چاپ مختلف برای چه مقاصدی مناسب تر خواهند بود.

زمانی که این دو قدم را به درستی بردارید، به کیفیتی مناسب و بازدهی مطلوب دست خواهید یافت.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 748

به "بهترین روش چاپ کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش چاپ کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید