تب تند فیلم های ابرقهرمانی در گیشه و نقاط ضعف شان پیش منتقدان
به گزارش مجله گیلاسفا، برای کمیک بوک های ابرقهرمانی دهه 30 آمریکا دوران طلایی بود. اگرچه از دو قرن قبل ترش ژاپنی ها در قرن هجدهم پیشگامان کمیک بوک ها بودند. اگر دهه 30 را دوران طلایی و از دهه 40 تا آخر دهه 70 را دوران نقره ای کمیک بوک های ابرقهرمانی بدانیم، باید گفت که هزاره سوم حکم دوران طلایی را برای فیلم های ابرقهرمانی پیدا نموده است. پیش از آن از دهه 60 کاراکترهای دی.سی (DC) به سینما و تلویزیون راه پیدا نموده بودند. در دهه های بعد کارگردان های مطرح مولفی مثل تیم برتون هم سراغ ابرقهرمانی مثل بتمن رفتند. اما گیشه ها در قرن بیست و یکم کاملا تحت تاثیر فیلم های ابرقهرمانی هر دو کمپانی دی.سی و مارول قرار گرفتند. از ابتدای هزاره سوم هر سال رکوردشکن های گیشه، فیلم های ابرقهرمانی بوده اند. پارسال واندروومن (زن شگفت انگیز) را داشتیم و سال جاری بلک پنتر (پلنگ سیاه) و انتقام جویان: جنگ ابدیت (avengers: infinity war) و ددپول 2 هم به تازگی روی پرده سینماها آمده است. در این قسمت از ویدیوکست سینمایی درباره کلیت فیلم های ابرقهرمانی حرف زدیم. این که چطور بدمن هایشان را از ترس های دولت آمریکا می گیرند و چطور در سخت ترین دوران قصد دارند به مردم امیدواری بدهند. این رسم سینمای هالیوود است. از نمونه های خوب فیلم های ابرقهرمانی پیروز در این سال ها، سه گانه بتمن نولان است که حتی منتقدان هم دوستش داشتند و همین فیلم واندروومن سال گذشته. از فیلم های مارول هم کاپیتان آمریکا دل منتقدان را به دست آورد.

در بخش نقد و آنالیز به فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت پرداختیم که در حال حاضر روی پرده سینماهاست. اقتباسی از آن دسته از کمیک بوک ها که همه ابرقهرمان ها را دور هم جمع می نماید تا وظیفه سنتی شان یعنی نجات زمین را انجام بدهند. متاسفانه آنتونی و جو روسو، سازندگان فیلم آش شله قلمکاری درست نموده اند که نه داستانش چفت و بست درستی دارد و نه به مقدار کافی سرگرم کننده است. از دکتر استرنج در این فیلم حضور دارد تا کریس پرت در نهگبانان کهکشان و مرد آهنی (آیرون من). برای فهمیدن داستان فیلم نه تنها باید قسمت قبلی انتقام جویان که کلیه فیلم های مارول را دیده باشید وگرنه درنهایت داستان برایتان گنگ و نامفهوم خواهد بود.
منبع: دیجیکالا مگ