ضرورت خدمات رسانی زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت به نیازمندان واقعی

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران/خراسان رضوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ضرورت خدمات رسانی زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت به نیازمندان واقعی باید مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت خدمات رسانی زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت به نیازمندان واقعی

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

علی اصغر مونسان در نشست هم اندیشی و آنالیز مسائل و مسائل زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت اظهار کرد: باید سامانه ای برای ثبت کدملی و مشخصات افرادی که در زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت اقامت داده می شوند، طراحی و پیاده سازی گردد تا افراد نیازمند واقعی از این خدمات استفاده نمایند.

وی با اشاره به این که استان های محروم نتوانسته اند ساخت زائرسراهای خود را شروع نمایند، اظهار داشت: باید برای زائران این استان ها چاره اندیشی و برنامه ریزی گردد تا توفیق زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را پیدا نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره قوانین موجود برای فعالیت هر نوع واحد اقامتی اعلام کرد: هر واحد اقامتی باید از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موافقت اصولی دریافت نموده باشد و سپس پروانه بهره برداری دریافت کند. زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت هم باید قانون را رعایت نمایند.

مونسان گفت: زائرسراهایی که هنوز عملیات اجرایی آن شروع نشده، موافقت اصولی دریافت می نمایند. البته باید اطمینان حاصل کنیم که شرایطی برای استفاده افراد کم بضاعت در زائرسراها وجود دارد. در چهار زائرسرای افتتاح شده آنالیز لازم صورت گیرد که افراد استفاده نماینده از چه دهک درآمدی بوده اند.

محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، هم در این نشست گفت: مخاطبان این زائرسراها افراد کم بضاعت هستند و این افراد مخاطب هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها نیستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این نشست سیدحسین عبادی، مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) با اشاره به برنامه های این بنیاد توضیح داد: قرار بود 30 هزار تخت مقرون به صرفه قیمت در اطراف حرم مطهر ایجاد گردد که 70 مجموعه شامل 33 زائرسرا و 37 حسینیه زائرسرا در دستور کار قرار گرفته است. تا به امروز چهار زائرسرای مقرون به صرفه قیمت بهره برداری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 900

به "ضرورت خدمات رسانی زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت به نیازمندان واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت خدمات رسانی زائرسراهای مقرون به صرفه قیمت به نیازمندان واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید