مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بر نقش مشاغل خانگی در افزایش توان مالی خانوار تاکید نمود

به گزارش مجله گیلاسفا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را دارای نقاط قوت فراوانی، نظیر شناسایی فرصت ها و مزیت های استان، اعطای تسهیلات به پیشرانان جهت تهیه تجهیزات برای گسترش و توسعه کاربرای گیلان دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بر نقش مشاغل خانگی در افزایش توان مالی خانوار تاکید نمود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباسعلیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان این که طرح توانمندسازیزنان سرپرست خانوار در 24 استان در حال اجراست، گفت: اجرای این طرح نقاط قوت فراوانی،نظیر شناسایی فرصت ها و مزیت های استان، اعطای تسهیلات به پیشرانان جهت تهیه تجهیزاتبرای گسترش و توسعه کاربرای گیلان دارد.

وی اضافه نمود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگیدر دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارتتعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی وخارجی در سال 1396 طراحی و به تصویب رسید.

علیزاده ادامه داد: به منظور اجرایو پیاده سازی این طرح، جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگرمکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغلخانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعیخاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه کارشناسان، مشاوران و تسهیل گران خوددر سراسر کشور در نظر دارد با بهره مندی از ظرفیت های تمامی سازمان های دولتی و غیردولتی به ویژه بخش خصوصی، حلقه های مفقوده و خلا طرح های مشابه قبلی را شناسایی و نقشو صندلی مشاغل خانگی در اقتصاد کشور را توسعه دهد.

وی اضافه نمود: مطالعات و آنالیز ها بیان گرآنست که اجرای مشاغل خانگی بر اساس الگوهای گذشته با مسائل و موانع زیادی نظیر کمتوجهی به توسعه فعالیت های شبکه ای، هدایت، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوههای آموزشی، اتصال به بازار، توسعه رشته های نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی،هدفمندی حمایتها، در فرآیند فعلی مشاغل خانگی روبرو است. به همین دلایل در الگوی جدیدنواقص و حلقه های مفقوده شناسایی مورد بازنگری نهاده شد. از سوی دیگر، مطالعات موجودنشان می دهد که مشاغل خانگی در یاری به افزایش توان مالی خانوارها بویژه اقشار کمدرآمد موثر است.

وی با اشاره به اینکه به منظور افزایشاثربخشی طرح، شورای راهبری طرح مذکور شامل مدیران کل و روسای تعداد 15 دستگاه اجراییتاثیرگذار بر مشاغل خانگی تشکیل خواهد شد، ادامه داد: این دستگاه ها شامل سازمان هایجهاد دانشگاهی، معاونت هماهنگی امور مالی استانداری، اداره کل تعاون و کار و رفاهاجتماعی، صندوق کار آفرینی امید، شهرداری مرکز استان، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت،میراث فرهنگی و گردشگری، بهزیستی، شورای مجامع صنفی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمانفناوری اطلاعات استان، اتاق بازرگانی، رئیس اتاق اصناف، رئیس اتاق تعاون است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 256

به "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بر نقش مشاغل خانگی در افزایش توان مالی خانوار تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بر نقش مشاغل خانگی در افزایش توان مالی خانوار تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید