مشاوره بهترین راه حل پیشگیرانه از وقوع آسیب های اجتماعی است

به گزارش مجله گیلاسفا، ساوری بیان کرد: اقدامات مشاوره ای که در مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها صورت می گیرد از بهترین راه حل ها برای پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی است.

مشاوره بهترین راه حل پیشگیرانه از وقوع آسیب های اجتماعی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ عسگر ساوری با حضور در برنامه گفتگوی اجتماعی با اشاره به نقش مثبت مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها گفت: اقدامات مشاوره ای که در این مراکز انجام می گردد بر اساس آمار و بازخورد ها در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف گوناگونی هستند بسیار مؤثر و مفید بوده است.

وی اضافه نمود: مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در بیش از 3 هزار کلانتری در سطح کشور راه اندازی و آماده ارائه خدمات مشاوره ای به مراجعان است و با ارائه خدمات حرفه ای آن ها را برای تصمیم مناسب مطلع و توانمند می نمایند.

ساوری با بیان اینکه کلانتری ها درگاه واقعی اعتمادسازی مردم نسبت به نیروی انتظامی هستند، اضافه نمود: در های مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها رو به آحاد ملت باز است و مددکاران با حوصله و امین آماده ارائه خدمت به صورت رایگان به مراجعین هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: نیت نیروی انتظامی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مقابله ای نبوده و پرسنل خدوم این نیرو با رویکر مواجهه ای و مداخله ای همیشه کوشش کردند که از آسیب ای اجتماعی پیشگیری نمایند که ملموس ترین نمونه آن در بخش مبارزه با مواد مخدر به عنوان درگاه اول آسیب های اجتماعی، این پرسنل خدوم با دلسوزی به جهت پیشگیری از این بلای خانمان سوز جان خود را فدا می نمایند.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا در ادامه در تشریح اقدامات معاونت اجتماعی در راستای کاهش و پیشگری از آسیب های اجتماعی اظهار کرد: معاونت اجتماعی طی 20 سال گذشته اقدام به برگزاری آموزش های همگانی و حضوری (چهره به چهره) پلیس در سطح مدارس، دانشگاه ها، ادارات دولتی و محلات و مساجد کرده و کارشناسان معاونت اجتماعی در دانشگاه ها و مدارس به منظور مطلع سازی جوانان و نوجوانان از خطراتی که در کمین آنهاست و ارائه راه حل و پیشنهاد برای جلوگیری از وقوع جرائم حضور مستمر داشته اند.

وی در ادامه بااشاره به ارزیابی جامعه ایرانی از لحاظ آسیب های اجتماعی گفت: در مقایسه آماری کشور ایران نسبت به بقیه کشور ها شرایط بدی ندارد، ولی همین مقدار آمار و افزایش آسیب های اجتماعی برای کشور ایران به عنوان کشور اسلامی ننگ است.

وی بسط و توسعه آموزش های اجتماعی و اطلاع رسانی به وسیله رسانه ها را مهمترین راه حل پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و وقوع جرم مطرح کرد و اضافه نمود: صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی کشور وظیفه دارد بیش از گذشته رسالت آموزشی و احساس مسئولیت خود را انجام و بستر های آموزشی را آماده کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 795

به "مشاوره بهترین راه حل پیشگیرانه از وقوع آسیب های اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاوره بهترین راه حل پیشگیرانه از وقوع آسیب های اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید