مقایسه سانگ یانگ رودیوس با هیوندای H350 و ون وانا

به گزارش مجله گیلاسفا، رودیوس در ایران با چند رقیب مختلف رودرو است؛ رقیبی هم وطن از کارخانه هیوندای که اتفاقاً موفقیت قابل ملاحظه ای هم در بازار ایران داشته است تا رقبای کوچک و بزرگی که از طریق شرکت های خودروسازی بزرگی چون سایپا و ایران خودرو تولید و عرضه می شوند.

مقایسه سانگ یانگ رودیوس با هیوندای H350 و ون وانا

باید در نظر گرفت که خریدوفروش ون در ایران در طول چند سال گذشته رشد قابل توجه ای یافته، چون هم اتحادیه تاکسی رانی اقدام به استفاده وسیع از ون کرده و هم از این نوع خودرو در موارد متعددی استفاده می شود، مثل اتوبوس مخصوص معلولان و جانبازان که از طریق شرکت واحد اتوبوس رانی به کار گرفته می شود. از این جهت این نوع خودرو کم کم دارد با یک بازار بزرگ روبرو می شود که میل زیادی به تهیه ون و استفاده از آن دارد.

به همین دلیل در این بخش سانگ یانگ رودیوس را با چند رقیبش در بازار ایران مقایسه می کنیم تا شما تصویر بهتری از این خودرو داشته باشید. در ادامه مطلب به مقایسه سانگ یانگ رودیوس با ون هیوندای H350، ون وانا و هایس H2L پرداخته ایم و این خودروها را در کنار یکدیگر بررسی کرده ایم.

مقایسه سانگ یانگ رودیوس با ون هیوندای H350

این مدل از ون هیوندای به شکل نسبتاً وسیع در ایران خریدار دارد. معروفیت برند هیوندای در ایران و سایر نقاط جهان باعث شده این مدل به نسبت رقیب کم نام ونشان تر خود، یعنی سانگ یانگ رودیوس، دست بالا را در بازار داشته باشد. بااین حال بهتر است صرفاً براساس نام تصمیم نگیرید.

فراموش نکنیم که رودیوس یک موتور 6 سیلندر با 24 سوپاپ دارد و از این جهت موتوری قوی تر از رقیب به نام ترش دارد، هرچند که به همان نسبت هم بیش تر سوخت مصرف می کند. این موتور با حجم موتور 3199 سی سی به نسبت حجم 2497 سی سی موتور هیوندای حجیم تر است و توانایی این را دارد که خودرو را با چهار چرخ محرک به حرکت درآورد درحالی که هیوندای تک دیفرانسیل است.

با مقایسه سانگ یانگ رودیوس با ون هیوندای H350 باید گفت که سانگ یانگ با 217 اسب بخار نیرو در 6000 دور در دقیقه، قدرت موتورش را به رخ می کشد. در حالی که این قدرت برای هیوندای 170 اسب بخار در 3300 دور در دقیقه است. این موتور می تواند باعث شود که هیوندای تا 156 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد، درحالی که رودیوس تا 191 کیلومتر بر ساعت هم می رود.

با این حال، چیزی که باعث محبوبیت هیوندای شده، ظرفیت 17 نفره اش است که باعث می شود این ون به نسبت ظرفیت حداکثر 11 نفره رودیوس دست بالا را داشته باشد.

مقایسه سانگ یانگ رودیوس با هایس H2L

هایس H2L نزد ایرانی ها مدلی شناخته شده است. این خودرو در گروه پارس خودرو از زیرمجموعه های شرکت سایپا تولید می شود و کاربردهای گوناگونی در ایران دارد، از آمبولانس گرفته تا تاکسی. این خودرو هم می تواند تا 13 سرنشین را سوار کند که باز هم بیش تر از حداکثر 11 نفره رودیوس است.

هایس در پارس خودرو با سه نوع موتور عرضه می شود که همگی 4 سیلندر هستند و در قوی ترین حالت 2693 سی سی حجم دارند. حجم موتور رودیوس 3199 سی سی است. با مقایسه سانگ یانگ رودیوس با هایس H2L باید گفت که قدرتمندترین موتور هایس می تواند 163 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه تولید کند که چندان با قدرت 217 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه رودیوس قابل مقایسه نیست.

درنهایت، هم هایس می تواند تا 150 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که باز هم به گرد پای حداکثر سرعت 191 کیلومتر بر ساعت رودیوس نمی رسد. رودیوس حدود 30 سانتی متر از رقیبش کوتاه تر است که در شهر قدرت مانور بیش تری را در اختیار رودیوس می گذارد.

مقایسه سانگ یانگ رودیوس با ون وانا

در آخر هم نوبت به مقایسه سانگ یانگ رودیوس با ون وانا است؛ ون کره ای که تولیدی شرکت ایران خودرو است. با موتوری با حجم 2378 سی سی که باز هم به نسبت حجم موتور 3199 سی سی رودیوس حجم بالایی به حساب نمی آید.

موتور وانا نیرویی معادل 130 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه را به چرخ های خودرو می رساند که باز هم به سختی به گرد پای رودیوسی برسد که 220 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید نیرو تولید می کند. وانا تا 145 کیلومتر بر ساعت هم سرعت می رود که به نسبت سرعت 191 کیلومتر بر ساعت رودیوس سرعت چندان بالایی محسوب نمی شود.

وانا 65 لیتر هم حجم باک دارد که 15 لیتر از باک 80 لیتری رودیوس عقب می ماند. این نکته را هم نمی توان فراموش کرد که به طور طبیعی مصرف سوخت وانا از رودیوس کم تر است.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش سانگ یانگ رودیوس به بخش آگهی های سایت خبرنگاران مراجعه کنید. آیا شما تجربه رانندگی یا سواری با رودیوس را داشته اید؟ نظرات و تجربیات تان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1282

به "مقایسه سانگ یانگ رودیوس با هیوندای H350 و ون وانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سانگ یانگ رودیوس با هیوندای H350 و ون وانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید