نگار اسماعیلی قهرمان آسیا شد، انتها روز نخست با 6 مدال

به گزارش مجله گیلاسفا، به گزارش خبرنگاران، بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا صبح امروز چهارشنبه 26 خردادماه با حضور 189 تکواندوکار از 26 کشور به میزبانی لبنان در سالن نوهاد نوفال شهر بیروت شروع شد که تیم ملی ایران در هر دو بخش بانوان و آقایان پیروز به کسب یک طلا، یک نقره و چهار مدال برنز شد.

نگار اسماعیلی قهرمان آسیا شد، انتها روز نخست با 6 مدال

تنها طلای ایران را در روز نخست این مسابقات نگار اسماعیلی در وزن 46- کیلوگرم کسب کرد. حسین لطفی به نشان نقره دست یافت و چهار مدال برنز تیم ایران را غزل سلطانی، فرشته خزایی، ناهید کیانی و فرشته خزایی بدست آوردند.

نگار اسماعیلی در نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا با قدرت تا ملاقات نهایی پیش رفت و پیروز شد دومین طلای تاریخ بانوان ایران در قاره کهن را به نام خود ثبت کند. وی با رجحان 29 بر 9 مقابل زیودا آیریماتو از قزاقستان، 22 بر 4 برابر ورونیکا گارسس از فیلیپین و بر 28 بر 7 در پیکار با شوخسانام ازاموا از ازبکستان راهی ملاقات نهایی شد و در این مرحله هم 32 بر 9 می رئو کانگ از کره جنوبی با نشان طلای نوجوانان دنیا و آسیا را شکست داد و روی سکوی نخست ایستاد.

ناهید کیانی، بانوی المپیکی تکواندو ایران در وزن 57- کیلوگرم پس از رجحان 29 بر 9 مقابل پائولینا لوئیس لوپز از فیلیپین، در نیمه نهایی 13 بر 8 به یو جین کیم از کره جنوبی باخت و برنز گرفت. غزل سلطانی در وزن 53- کیلوگرم بعد از انصراف نماینده ویتنام در مبارزه نخست، در نیمه نهایی برابر پو یا سو از چین تایپه 18 بر 6 باخت و برنز دیگری برای ایران کسب کرد. این تایوانی ماه گذشته با پیروزی برابر مؤمن زاده سهمیه المپیک گرفته بود.

فرشته خزایی در وزن 46- کیلوگرم پس از پیروزی مقابل رقبایی از سوریه و لبنان، در نیمه نهایی به کره جنوبی باخت و سومین برنز را برای تکواندو ایران به دست آورد. زینب اسماعیلی تکواندوکار وزن 73- کیلوگرم ابتدا برابر نماینده میزبان با نتیجه 23 بر 9 به رجحان رسید اما در مرحله نیمه نهایی و مقابل کنزل دهم تکواندوکار با تجربه قزاق 18 بر 6 نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

حذف میرهاشم حسینی

تکواندوکار المپیکی کشورمان در وزن 68- کیلوگر دور دوم از جدول مسابقات کنار رفت. وی بعد از یک دور استراحت به مصاف هوجوجین از کره جنوبی رفت و در همان وقت نخست مبارزه در حالی که 8بر6 مبارزه را عقب بود، روی ضربه رقیب غافلگیر شد و با ضربه فنی بازنده میدان مبارزه را ترک کرد.

این مسابقات فردا هم ادامه پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 895

به "نگار اسماعیلی قهرمان آسیا شد، انتها روز نخست با 6 مدال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگار اسماعیلی قهرمان آسیا شد، انتها روز نخست با 6 مدال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید