هیوندای با این خودرو سنت شکنی کرد!

به گزارش مجله گیلاسفا، گجت نیوز نوشت: هیوندای سوناتا برای اولین بار به نسخه چهار چرخ محرک مجهز شد. در ادامه با مشخصات نسخه چهارچرخ محرک Hyundai Sonata آشنا می شویم.

هیوندای با این خودرو سنت شکنی کرد!

شرکت هیوندای از حدود 4 دهه قبل تا به امروز سوناتا را فراوری و به بازار عرضه می نماید. این خودروساز در بهار سال قبل در کره جنوبی از فیس لیفت نسل هشتم این سدان محبوب خود پرده برداشت و مدتی بعد آن را روانه بازار کرد. این خودرو در نسخه فیس لیفت به کابین مدرن تر مجهز شده است.

اکنون این خودروساز کره ای برای نخستین بار سدان محبوب سوناتا را به نسخه تمام چرخ محرک مجهز نموده است. این خودرو فقط روانه بازار آمریکای شمالی خواهد شد. در ادامه در بخش اخبار خودرو، با مشخصات فنی این خودرو آشنا خواهیم شد.

معرفی نسخه چهار چرخ محرک هیوندای سوناتا

هیوندای دیگر در بازار آمریکا نسخه 1.6 لیتری توربو با قدرت 182 اسب بخار سوناتا را عرضه نمی نماید. به همین دلیل اکنون نسخه چهارچرخ محرک سوناتا فقط با پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه می گردد که می تواند قدرتی برابر با 194 اسب بخار را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها انتقال پیدا می نماید.

هیوندای اعلام نمود نسخه چهارچرخ محرک سوناتا همچون شاسی بلندهای این شرکت به گیربکس HTRAC با کلاچ هیدرولیک برای اتصال محور عقب مجهز شده است.بعلاوه سونتا هیبریدی و سوناتا N Line نیز با پیشرانه 294 اسب بخاری همچنان فراوری خواهند شد، اما برای آنها نسخه چهارچرخ محرک قابل سفارش نیست و همچون قبل مشتریان می توانند آنها را با سیستم دیفرانسیل جلو خریداری نمایند.

هیوندای میخواهد نسخه چهارچرخ محرک سوناتا را از زمستان امسال به مشتریان عرضه کند و قیمت آن را نیز از نسخه فعلی که 25 هزار و 500 دلار قیمت دارد، قطعا بیشتر خواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1466

به "هیوندای با این خودرو سنت شکنی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای با این خودرو سنت شکنی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید