تور اروپا: آبشار راین سوئیس ، بزرگترین آبشار اروپا

به گزارش مجله گیلاسفا، اگر به جاذبه های طبیعی علاقه دارید و دوست دارید از بزرگترین آبشار اروپا بازدید کنید، باید سری به آبشار راین سوئیس بزنید. سوئیس از جمله کشورهایی است که بیش از جاذبه های فرهنگی و تاریخی، با طبیعت بکر و شگفت انگیز خود شناخته می گردد. پس دور از انتظار نیست که آبشار راین سوییس، در لیست جاذبه های گردشگری اصلی این کشور قرار بگیرد.

تور اروپا: آبشار راین سوئیس ، بزرگترین آبشار اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

همانگونه که گفتیم، آبشار راین یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سوئیس به شمار می رود که بسیاری از گردشگران تور سوئیس حتما از آن بازدید می نمایند. بنابراین بد نیست با این جاذبه زیبا و شگفت انگیز بیشتر آشنا شویم.

آبشار راین سوئیس کجاست؟

از آنجاییکه گفتیم آبشار راین یکی از جاذبه های گردشگری سوئیس است، پس می دانید که آبشار راین در کدام کشور است و احتیاجی به شرح آن نیست. اما بد نیست بدانیم که آبشار راین در کدام شهر است

آبشار راین در یکی از شمالی ترین نقاط کشور سوئیس و در نزدیکی مرز آلمان قرار گرفته است. آبشار راین همانگونه که از نامش پیداست، بخشی از رود بزرگ راین است که خود نیز بزرگترین رود سوئیس به شمار می رود. این آبشار که در مرز دو کانتون زوریخ و شاف هاوزن (Schaffhausen) قرار گرفته و حدود 46 کیلومتر با شهر زوریخ قرار گرفته است.

شهر شاف هاوزن یکی از زیباترین شهرهای سوئیس و نزدیک ترین شهر به آبشار راین است که تنها چند کیلومتر با آبشار راین سوئیس فاصله دارد. همین باعث شده است تا شهر شاف هاوزن رونق بسیاری از گردشگران آبشار راین سوییس پیدا کند. حال که دانستیم آبشار راین کجاست، بد نیست با این جاذبه طبیعی مجذوب کننده و شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

آبشار راین سوییس

آمارهایی درباره آبشار راین سوئیس

آبشار راین در دوران آخرین عصر یخبندان و در حدود 14 الی 17 هزار سال پیش بر اثر تغییرات سطح رود راین ایجاد شده است. آبشار راین سوئیس 23 متر ارتفاع و 150 متر عرض دارد. شاید با تماشا این عدد چندان شگفت زده نشوید، اما باید حتما آبشار راین را از نزدیک ببینید تا متوجه عظمت و شکوه بزرگترین آبشار سوئیس و اروپا شوید.

علت اصلی شگفت انگیز بودن آبشار رودخانه راین، حجم آبی است که از آن سرازیر می گردد. در فصل تابستان که حجم آب به اوج خود می رسد، در هر ثانیه 600 هزار لیتر آب از آبشار راین فرو می ریزد. این حجم باورنکردنی آب، اصلی ترین علتی است که آبشار راین را شگفت انگیز می نماید. باید در کنار این آبشار بایستید و قطرات آب به صورتتان پاشیده گردد تا زیبایی آن را درک کنید.

اصلا به علت همین حجم آب، فصل تابستان برترین زمان سفر به آبشار راین در قالب تور سوئیس است. در این زمان نه تنها حجم آب به حداکثر مقدار خود می رسد، بلکه هوا نیز بسیار عالی است و پاشیدن قطرات آب بسیار لذتبخش خواهد بود.

دسترسی به آبشار راین سوئیس

حالا که می دانیم آبشار راین در کجاست، باید خود را برای سفر به این منطقه و بازدید از آن آماده شوید. همانگونه که گفتیم، نزدیکترین شهر به آبشار راین، شهر شاف هاوزن است. پس منطقی است که برای رفتن به آبشار راین، ابتدا باید خود را به شاف هاوزن برسانید. برترین راه برای رسیدن به شاف هاوزن، استفاده از قطارهای پیشرفته سوئیس است. تقریبا از تمام شهرهای مطرح سوئیس مثل زوریخ، برن، ژنو و … با قطار به شاف هاوزن سفر کنید.

پس از رسیدن به شاف هاوزن، چندین راه برای رفتن به آبشار راین دارید. می توانید با استفاده از اتوبوس خط 1 به Neuhausen Zentrum بروید، یا از قطار محلی بهره ببرید. با قطار محلی می توانید در ایستگاه Laufen am Rheinfall یا Neuhausen پیاده شوید. حتی می توانید از شاف هاوزن حدود 30 دقیقه پیاده روی کنید تا به آبشار راین سوئیس برسید.

بازدید از آبشار راین سوئیس

نکته مثبت در رابطه با آبشار راین سوئیس، رایگان بودن بازدید از آن است. شما می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از این جاذبه بازدید کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

البته برای بازدید از آبشار راین راه های مختلفی پیش روی شماست. اگر پیاده یا با اتوبوس از شاف هاوزن به آبشار راین آمده باشید، در سمت شمال آبشار قرار خواهید گرفت و می توانید به بلندترین تخته سنگ میان آبشار رفته و از تماشای آن لذت ببرید.

اما اگر با قطار به راین آمده باشید، در جنوب آبشار پیاده خواهید شد. در اینجا می توانید با مسیرهای طراحی شده یا آسانسور شیشه ای، پایین رفته و به نزدیکی آبشار راین سوئیس برسید. بدون تماشای زیبایی آبشار راین از این فاصله کم، لذتی تکرارنشدنی است.

اما یک راه دیگر نیز برای لذت بردن از زیبایی آبشار راین وجود دارد؛ استفاده از تورهای قایق سواری آبشار راین. در واقع با استفاده از تورهای قایق سواری به نزدیکترین فاصله ممکن تا آبشار راین خواهید رسید. مجموعه های مختلف در حاشیه آبشار رودخانه راین قرار دارند که تورها و گشت های قایق سواری متنوعی ارائه می نمایند و شما می توانید بر اساس احتیاج و سلیقه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

طبیعت زیبای سوئیس یکی از اصلی ترین دلایل مجذوب کنندهیت سوئیس است و بسیاری از گردشگران برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی این کشور در تور سوئیس شرکت می نمایند. در میان جاذبه های طبیعی متعددی مانند دریاچه های زیبای لوسرن و ژنو، دهکده های مجذوب کننده دامنه آلپ و قله های پوشیده از برف، آبشار راین نگین جاذبه های طبیعی سوئیس خواهد بود.

آبشار راین نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری هیجان انگیز و بزرگترین آبشار در میان آبشارهای سوئیس است، بلکه بزرگترین آبشار اروپا نیز به شمار می رود. این آبشار با عرض 150 متری و حجم آب عظیمش که در تابستان به 600 هزار لیتر در ثانیه می رسد، یکی از شگفتی های طبیعت است که هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد نمود.

منبع: ققنوس
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1082

به "تور اروپا: آبشار راین سوئیس ، بزرگترین آبشار اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: آبشار راین سوئیس ، بزرگترین آبشار اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید