آشنایی با کوچه فرانسوی های استانبول و دیدنی هایش

به گزارش مجله گیلاسفا، یکی از جاذبه های عمومی استانبول که برای گشت و گذار در آن احتیاج به رزرو تور یا داشتن تور لیدر نیست، کوچه فرانسوی ها در استانبول است. این کوچه که یک هویت فرانسوی را در دل شهری از آسیا زنده نموده، هم در طول روز بسیار جالب توجه و چشم نواز است و هم در شب و با روشن شدن چراغهای نئونی. همین علاقه عمومی سبب شده که همیشه شور و نشاط در این کوچه در جریان باشد و میتوان این احساسات را در چهره عابران نیز رویت کرد. با ما در مقاله کوچه فرانسوی های استانبول کجاست همراه شوید تا برایتان از دیدنی های کوچه فرانسوی های استانبول سخن بگوییم.

آشنایی با کوچه فرانسوی های استانبول و دیدنی هایش

کوچه فرانسوی ها از چه زمانی در استانبول شکل گرفت؟

مهمترین سوالی که فکر افراد را در روبرو با کوچه فرانسوی های استانبول به خود مشغول می نماید، این است که چه زمانی این کوچه شکل امروزی اش را به خود گرفت و با هدف جذب گردشگران و آشناسازی آنها با فرهنگ کشور فرانسه آغاز بکار نمود؟ تا پیش از سال 2002 میلادی این کوچه که در پشت مدرسه گالاتاسرای ترکیه قرار داشت، با نام خیابان الجزایر معروفیت داشته و محل عبور و مرور روزمره ساکنان و گردشگران بود. اما از آن سال به بعد، آقای محمد تاشدیکن با پذیرفتن مسئولیت سرپرستی پروژه بازسازی این خیابان، اقدام به طراحی سازه هایی با بهره گیری از معماری فرانسوی کرد.

او برای رسیدن به این هدف، تمام مواد مورد احتیاج اولیه برای ساخت بناهای فرانسوی را از این کشور وارد کرد و نمادهای شاخص خیابانهای فرانسه همانند سنگ فرش های یکسان و چراغ های زغال سنگ سوز را در این مکان تعبیه نمود. همین گامها سبب شدند تا طرح فرانسوی سازی این مکان به صورت کامل ساخته و پرداخته گردد و در سال 2004، قدمهای موثر این اقدام برداشته شده و پروژه با موفقیت به سرانجام برسد.

مسیر دسترسی به کوچه فرانسوی های شهر استانبول

طبق نقشه شهری استانبول، این مکان در برترین نقطه قرار گرفته و دسترسی به این جاذبه بسیار آسان و بدون دردسر است. علاقمندان به گشت و گذار، می توانند تنها با کمی پیاده روی و کمی فاصله گرفتن از سرانجامی خیابان استقلال، با پشت سر گذاشتن مسیری نسبتا باریک و طی راهی شیب دار به ابتدای کوچه فرانسوی ها برسند؛ کوچه ای که از دور نیز با معماری متمایزی که دارد، قابل شناسایی است.

علاوه بر معماری متفاوت ساختمانهای بلند، کافه های متعددی که با چراغ های نئونی آذین شده اند و متنهای فرانسوی را پیش چشمان گردشگران قرار داده، جلوه ای بی نظیر را به کوچه فرانسوی ها بخشیده اند. اگر قصد دارید که در عصری دل انگیز که میهمان تماشای های کوچه فرانسوی های استانبول شده اید چیزی میل نمایید، تجربه خوردن قهوه اصیل فرانسوی را از دست ندهید. اگرچه هزینه این کافه ها کمی بالاست، اما بدون شک مزه بی نظیر این قهوه تا همواره زیر زبان شما خواهد ماند و به سادگی از یادتان پاک نخواهد شد.

در کوچه فرانسوی ها چه چیزی در انتظار گردشگران است؟

براساس مقاله کوچه فرانسوی های استانبول کجاست باید بدانید که کوچه فرانسوی ها که با افتخار به عنوان نماینده ای از کشور فرانسه در ترکیه فعالیت می نماید، در پی این است که ضمن نمایش فرهنگ، هنر و سبک زندگی اجتماعی فرانسه، بتواند حس کنجکاوی و علاقه گردشگران را نسبت به سفری با مقصد فرانسه برانگیزد. کافه ها، بوتیک ها و لباس فروشی های عرضه نماینده محصولات برند و و مغازه های رنگارنگی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، در راستای رسیدن به این هدف کوشش می نمایند. تماشا این زیبایی ها بدون تردید می تواند زمینه ساز جذب گردشگرانی گردد که لذت زندگی را در سفر یافته اند یا گردشگرانی که بدنبال گشت و گذار در کشورهایی به دور از فرهنگ جامعه خودشان هستند.

البته، این کوشش برای جذب مخاطب گاهی ثمربخش نخواهد بود، چرا که شاید گردشگران هزینه لازم برای سفر به فرانسه را نداشته باشند. بنابراین، با گشت و گذار در کوچه فرانسوی ها، لذت تماشا بخشی از فرهنگ و هنر و معماری فرانسه را بدست خواهند آورد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 1394

به "آشنایی با کوچه فرانسوی های استانبول و دیدنی هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کوچه فرانسوی های استانبول و دیدنی هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید