شروع فروش بلوکی سهام عدالت، آخرین جزئیات از میزان فروش سهام

به گزارش مجله گیلاسفا، خبرنگاران : مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از شروع فروش بلوکی سهام عدالت اطلاع داد و گفت: 248 هزار نفر از سهامداران سفارش فروش سهام عدالت را لغو کردند.

شروع فروش بلوکی سهام عدالت، آخرین جزئیات از میزان فروش سهام

به گزارش خبرنگاران، حسین فهیمی در مصاحبه با مهر در مورد آخرین شرایط فروش سهام عدالت از سوی سهامداران گفت: بر اساس آخرین آمار، 4 میلیون و 31 هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان، 3 میلیون و 236 هزار نفر وجه خود را دریافت نموده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه افزود: همچنین با امکان جدیدی که برای سهامداران عدالت فراهم شده است، 248 هزار نفر سفارش فروش خود را لغو نموده اند؛ اما باید گفت که در مجموع از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، 13 هزار و 291 میلیارد تومان وجه فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده است.

4میلیون و 31 هزار نفر سفارش فروش سهام عدالت خود را تکمیل کردند که از این میزان، 3 میلیون و 236 هزار نفر وجه خود را دریافت نموده و مابقی نیز در فرآیند فروش قرار دارندوی در مورد الزام به فروش بلوکی سهام عدالت توضیح داد: بعد از شرایطی که در بازار سهام در اواخر مردادماه سال جاری به وجود آمد، شورای عالی بورس و اوراق بهادر تصمیم گرفت برای حفاظت از دارایی سهامداران، فروش سهام عدالت به صورت بلوکی و یک جا انجام گردد که این رویه همچنان ادامه دارد.

فهیمی در عین حال در مورد تفکیک سهامداران سهام عدالت استان تهران و البرز نیز گفت: تفکیک سهامداران سهام عدالت استان تهران و البرز در شرکت سپرده گذاری مرکزی اجرا شده و هم اکنون در انتظار صدور مجوز از ثبت شرکت ها برای اقدامات لازم به منظور درج نماد این دو شرکت در بورس اوراق بهادار تهران هستند.

از ابتدای آزادسازی سهام عدالت، 13 هزار و 291 میلیارد تومان وجه فروش سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شده استسخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه معاملات 18 شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در بازار سرمایه انجام می گردد، گفت: هفته گذشته معاملات شرکت های سرمایه گذاری استان های سیستان و بلوچستان، همدان، لرستان، گیلان، کردستان و آذربایجان شرقی در بورس تهران شروع شد.

وی در مورد آخرین شرایط برگزاری مجامع الکترونیک شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت توضیح داد: اقدامات لازم برای برگزاری مجامع الکترونیک شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان، قم و کردستان در حال اجرا است تا مجامع الکترونیک این شرکت به زودی برگزار گردد.

با امکان جدیدی که برای سهامداران عدالت فراهم شده است، 248 هزار نفر سفارش فروش خود را لغو نموده اندبه گفته فهیمی، در پی مرحله دوم طرح آزادسازی سهام عدالت که آزادسازی شرکت های سرمایه گذاری استانی در تمام استان های کشور با حدود 30 میلیون سهام دار سهام عدالت را هدف گرفته و از 18 تیر 99 شروع شد، عملیات ثبت و سپرده گذاری سهامداران سهام عدالت که با ماندن در روش غیرمستقیم، سهامدار یکی از شرکت های سرمایه گذاری استانی هستند، اجرا شده و دارایی آنها تخصیص یافته است.

وی گفت: به این ترتیب، نمادهای معاملاتی این شرکت ها به تدریج و بر اساس شرایط بازار با حفظ حقوق و منافع سهامداران در بورس تهران گشایش یافته و امکان معامله آنها نیز فراهم می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: gilasfa.ir شناسه مطلب: 341

به "شروع فروش بلوکی سهام عدالت، آخرین جزئیات از میزان فروش سهام" امتیاز دهید

1 کاربر به "شروع فروش بلوکی سهام عدالت، آخرین جزئیات از میزان فروش سهام" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فروش بلوکی سهام عدالت، آخرین جزئیات از میزان فروش سهام"

1 دیدگاه

رئوف قرنجیک 11 دی 1399

کو اگه فروش بلوکی شروع شده چرا فروش نمیره همش دروغ کلان همتون دروغ گویین

پاسخ به رئوف قرنجیک
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید